És la comunicació prèvia a l'Ajuntament que efectua la persona titular de la llicència d'obres, tal com preveu l'article 187 de la Llei d'Urbanisme i que permet comprovar l’acabament de les obres i el fet que aquestes s’han efectuat d’acord amb el projecte aprovat o amb les modificacions posteriors i les condicions imposades i que l’edificació està en condicions d’ésser utilitzada.
Simultàniament s'acordarà el retorn dels avals dipositats i l'atorgament de llicència de gual en el cas que n'hi hagi.
Per presentar aquesta sol·licitud electrònicament podeu accedir fent clic a “@ TRAMITAR” adjuntant el formulari corresponent i la documentació requerida. Les dades del sol·licitant i del representant (en cas d'haver-ne) han de ser els mateixos tant en aquest formulari com en el formulari electrònic.
Cal tenir en compte que és necessari disposar d'un CERTIFICAT O IDENTIFICACIÓ DIGITAL admès. Podeu consultar quins certificats i identificacions són admesos a l'enllaç següent: Certificats digitals i signatures electròniques admeses.
@ TRAMITARCal aportar el formulari de Comunicació prèvia de primera ocupació i retorn d'avals, correctament omplert, adjuntant (a la part dreta es pot trobar el model):
Un cop realitzat el certificat, rebrà una notificació, per part de l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona, que li permetrà fer efectiu el pagament de la taxa a través de qualsevol de les entitats col·laboradores amb aquest Organisme.
Si necessites ajuda en la tramitació electrònica, accedeix al Servei de suport en la Tramitació Electrònica.