Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Acords municipals anteriors a 31 de desembre de 2017

La pàgina s'ha generat el 22/11/2024 18:31:53

10. Aprovació conveni amb Aigües de Matadepera SA, per a la cessió del servei de subministrament d’aigua a les urbanitzacions de Can Font i Ca n’Avellaneda (Acord Ple 27/10/15 )

ATÈS que de conformitat amb l’article 25.2.c) de la llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, és competència pròpia dels municipis l’abastiment d’aigua potable a domicili, i que aquest servei ha de prestar-lo necessàriament el municipi de conformitat amb l’article 26.1.a) de la mateixa norma.

ATÈS que l’abastiment d’aigua als domicilis situats a les urbanitzacions de Can Font i Ca n‘Avellaneda d’aquest municipi es desenvolupa per part de Aigües de Matadepera, SA utilitzant unes instal·lacions propietat d’aquesta mercantil.

ATÈS que el servei municipal d’abastiment domiciliari d’aigua potable es presta de manera indirecta i en forma de concessió administrativa, per part de Sorea, Sociedad Regional de Abastecimiento de Aguas, SAU, de conformitat amb el contracte adjudicat per acord del Ple en data 5 de desembre de 1975 i modificat, pel que es refereix a la naturalesa jurídica del contracte, per acord del mateix òrgan de data 6 de novembre de 2012 

VISTA la proposta de conveni a subscriure per l’ajuntament i Aigües de Matadepera, SA, per a la transmissió de la titularitat de les instal·lacions de subministrament domiciliari d’aigua a les urbanitzacions de Can Font i Ca n’Avellaneda.

VIST l’informe del director de Serveis Econòmics i interventor accidental.

ATÈS que la competència per a l’aprovació de l’expedient correspon al ple de l’ajuntament, d’acord amb l’article 52.2.g) del text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat per Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril.

L’Ajuntament Ple

ACORDA

PRIMER.- Aprovar la minuta del conveni a formalitzar per l’ajuntament i Aigües de Matadepera, SA, de conformitat amb el redactat següent:

“A Castellar del Vallès, a _ de _ de _

PARTS QUE INTERVENEN

AJUNTAMENT DE CASTELLAR DEL VALLÈS, representat per l’alcalde Sr. Ignasi Giménez Renom, actuant en nom i representació d’aquest (en endavant, ajuntament), en virtut del que es preveu a l’article 53.1.a) del text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat per Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, assistit pel secretari accidental de la Corporació, Sr. Cristòfol Torra Miró, en compliment de l’acord del Ple de l’ajuntament adoptat en sessió de data _ de _ de 2015.

AIGÜES DE MATADEPERA, SA, amb NIF A08068975, amb domicili social a l’avinguda de les Arenes, número 1, de 08230 Matadepera (en endavant, la societat), representada en aquest acte pel Sr. _, amb NIF _, facultat per a aquest acte per l’acord del Consell d’Administració de la societat pres en la sessió de data _ de _ de 2015.

Ambdues parts es reconeixen competència i capacitat, respectivament, per a la formalització d’aquest conveni.

ANTECEDENTS

PRIMER.- La societat desenvolupa i és titular d’una activitat empresarial privada de subministrament i distribució d’aigua potable a les urbanitzacions de Can Font i Ca n’Avellaneda del terme municipal de Castellar del Vallès.

SEGON.- Aquest subministrament es fa utilitzant unes instal·lacions d’abastament d’aigua (xarxa, dipòsits i grups de pressió) que són propietat de la societat i que es relacionen en l’Annex número 2 i que consten dibuixades en l’Annex núm. 1 d’aquest conveni.

TERCER.- L’ajuntament està interessat en unificar el servei d’abastament domiciliari d’aigua a tot el municipi.

PACTES

PRIMER.- La societat ven a l’ajuntament, que compra, el negoci de subministrament privat d’aigua potable de les urbanitzacions de Can Font i Ca n’Avellaneda del municipi de Castellar del Vallès que figuren en el plànol que s’acompanya com a part integrant d’aquest conveni com a Annex núm. 1.

 

Aquesta venda inclou tots els béns i instal·lacions que la societat destina en l’actualitat a aquest subministrament privat dins del terme municipal de Castellar del Vallès i que es relacionen en l’Annex núm. 2.

SEGON.- El preu de la compravenda es fixa en 347.365,00 (tres-cents quaranta-set mil tres-cents seixanta-cinc) euros, IVA exclòs.

TERCER.- El preu de la compravenda es farà efectiu en dos terminis:

1) El primer termini, per una quantia de 175.000,00 euros, corresponents a l’IVA acreditat en la transmissió (per import de 72.946,65 euros) i 102.053,35 euros corresponents a una part ajornada del preu de la compravenda, es farà efectiu en el termini màxim del dia 15 de març de 2016.

2) El segon termini, per una quantia de 245.311,65 euros, corresponents a la resta del preu de la compravenda, es farà efectiu en el termini màxim del dia 15 de març de 2017.

L’abonament del preu de la compravenda no meritarà interessos a favor de la part venedora.

QUART.- La manca de pagament de qualsevol dels terminis donarà lloc a la resolució de ple dret del present conveni sempre i quan s’hagi requerit de pagament a l’ajuntament, per conducte notarial o mitjançant “burofax”.  Transcorreguts quinze dies des d’aquest requeriment sense que s’hagi fet efectiu el pagament del termini o terminis pendents per part de l’ajuntament, tindrà lloc la resolució de ple dret del conveni, procedint la societat a notificar-lo així a l’ajuntament.

La data màxima en que la societat podrà exercir la facultat resolutòria del present conveni per impagament del preu és el dia 31 de desembre de 2018.  Aquesta condició es pacta sense perjudici de les accions legals que puguin correspondre a la societat davant l’incompliment de l’obligació de pagament per part de l’ajuntament, essent facultada la societat per exercir el que més li convingui.

CINQUÈ.- La cessió formal del servei en les condicions pactades en aquest conveni es durà a terme el dia 4 de gener de 2016.

A les 0 hores de l’esmentat dia, l’ajuntament substituirà la societat en el subministrament als clients que es relacionen en l’Annex núm. 3 d’aquest conveni.  Aquest annex conté un llistat de tots els clients de les urbanitzacions cedides, especificant número d’abonat, tipus d’ús convingut, modalitat tarifària, domicili del subministrament i tipus de comptador o mesurador dels cabals d’aigua.  S’indica si el cobrament de les factures es fa per domiciliació en compte obert en entitat financera o d’estalvis o no, especificant-se en el primer supòsit l’entitat financera i el número de compte al que s’han de girar els rebuts.  Per últim, s’indica quins clients han dipositat fiança i el seu import, i quins clients no la han dipositat.

L’ajuntament es subroga, respecte de les referides fiances, en la posició que tenia la societat, que s’obliga a fer els tràmits administratius corresponents per a fer efectiva aquesta subrogació davant l’entitat dipositària de les fiances.

Aquesta relació es considera “numerus clausus” a efectes de subrogació.  Tanmateix, a aquesta relació s’hi afegiran els nous contractes que la societat hagi pogut subscriure i les baixes fins a l’assumpció del servei per part de l’ajuntament.  Per altra banda, si per error involuntari s’hagués omès algun subministrament, aquest serà també assumit per l’ajuntament prèvia justificació.

En el moment que es procedeixi a la cessió efectiva del servei, la societat lliurarà a l’ajuntament la següent documentació:

1.  Relació final dels clients existents en la data de la cessió, amb les indicacions a que es fa referència per a l’Annex núm. 3.

2.  Els contractes signats amb els clients inclosos en l’Annex núm. 3, o la documentació que acrediti l’existència de relació contractual.

3.  Les darreres lectures dels comptadors.

4.  Duplicat de la darrera factura.

5.  Relació de les factures pendents de pagament, ja sigui per subministrament d’aigua o per altres conceptes del servei, i relació dels subministraments tallats.

Als efectes del que estableix la Llei orgànica 15/1999, de 12 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, l’ajuntament no podrà utilitzar les dades cedides per a finalitats diferents a les que justifiquen la present cessió, i es compromet a obtenir el consentiment inequívoc dels clients per a qualsevol tractament de les mateixes per a finalitats diferents a les de la relació contractual per a les que es van recollir.

SISÈ.- L’ajuntament assumirà aquest servei des del dia indicat, amb els rendiments i ingressos derivats de la prestació del servei d’abastament d’aigua, així com també les despeses de tot tipus que el servei ocasioni.  La societat, al seu torn i des de la indicada data, cessarà en les activitats d’explotació i distribució d’aigua potable a les urbanitzacions del municipi de Castellar del Vallès indicades en el pacte primer.

SETÈ.- En el supòsit que es produís alguna reclamació derivada de la prestació del servei d’abastament per fets produïts amb anterioritat a la seva cessió a l’ajuntament, la societat assumeix qualsevol responsabilitat, ja sigui contractual o extracontractual, que derivi de fets produïts amb anterioritat a la data de cessió efectiva del servei.  A partir de la data de la cessió efectiva del servei, l’ajuntament assumirà qualsevol responsabilitat, ja sigui contractual o extracontractual, que derivi de fets produïts amb posterioritat a la referida data de cessió.

Així mateix, en el moment en que es formalitzi el traspàs del servei, la societat lliurarà a l’ajuntament una relació de totes les reclamacions de clients o tercers que encara no estiguin resoltes i una relació d’aquells sinistres o fets que la societat en fos coneixedora i que podrien donar lloc a futures reclamacions.

VUITÈ.- La societat serà la única responsable davant l’Agència Catalana de l’Aigua de l’ingrés de les quotes del vigent cànon de l’aigua que s’hagin facturat amb anterioritat a la data de cessió del servei.  Així mateix, té dret a obtenir de l’Agència Catalana de l’Aigua el premi de recaptació del cànon, per la facturació realitzada fins a la data de cessió.

NOVÈ.- La societat serà la única responsable davant l’Agència Estatal d’Administració Tributària de l’ingrés de l’IVA facturat amb anterioritat a la data de cessió del servei.

DESÈ.- L’ajuntament es compromet a exercir totes les accions possibles a fi i efecte que la societat pugui obtenir el cobrament de totes aquelles quantitats referides al subministrament d’aigua a les urbanitzacions cedides i que estiguin pendents de cobrament, corresponents a les facturacions dels consums produïts fins a la data de cessió de la gestió a que es refereix aquest conveni, en especial les referents al tall del subministrament.

ONZÈ.- Seran a càrrec de la part compradora totes les despeses derivades de la compravenda del present conveni.

DOTZÈ.- Aquest conveni i els seus annexes tenen caràcter administratiu, i la jurisdicció contenciosa administrativa és la competent per conèixer qualsevol qüestió litigiosa derivada del mateix.

I, en prova de conformitat, els atorgants signen el present conveni, per duplicat i a un sol efecte, en el lloc i la data indicats a l’encapçalament.

Per l’Ajuntament de Castellar del Vallès,

Ignasi Giménez Renom, alcalde

Per Aigües de Matadepera, SA,

_

Amb la intervenció del secretari accidental de l’Ajuntament de Castellar del Vallès,

Cristòfol Torra Miró

Annex número 1. Plànol

Annex número 2. Relació de les instal·lacions

Annex número 3. Relació de clients”

SEGON.- Autoritzar i disposar la despesa a càrrec de la partida A3-1611-609.06 del pressupost municipal dels exercicis següents:

- Exercici 2016: 175.000,00 EUR

- Exercici 2017: 245.311,65 EUR

TERCER.- Incorporar al contracte i al text refós del plec de condicions econòmico administratives del servei municipal d’abastament d’aigua potable, del qual és adjudicatària Sorea, Sociedad Regional de Abastecimiento de Aguas, SAU, la gestió del servei en les urbanitzacions de Can Font i Ca n’Avellaneda.

QUART.- Notificar aquest acord a Aigües de Matadepera, SA, a Sorea, Sociedad Regional de Abastecimiento de Aguas, SAU i a Intervenció.

 

VOTACIÓ: LA PROPOSTA FOU APROVADA PER MAJORIA ABSOLUTA, AMB EL

SEGÜENT RESULTAT:

  • Vots a favor:  ONZE (11) dels regidors de Som de Castellar-PSC-CP  
  • Vots en contra: QUATRE ( 4) dels regidors de Nosaltres Decidim Castellar
  • Abstencions : SIS ( 6) dels regidors d’ERC i CDC

Cercador










Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40