Exposició de motius:
La nostra societat és molt més complexa que la que teníem quan es va aprovar la llei de normalització lingüística, per exemple: avui en dia tenim a la nostra vila més gent que mai que no té com a llengua materna ni el català ni el castellà, la qual cosa suposa una gran riquesa i una oportunitat enorme. La immersió lingüística ha aconseguit tenir una societat cohesionada perfectament competent en català i en castellà, i hi ha un ampli consens en el fet que ens cal que també ho sigui en anglès, nova llengua franca de les relacions internacionals tan quotidianes gràcies a la generalització d'internet o els viatges.
Amb aquesta moció volem contribuir a que des de l'Ajuntament es col·labori amb la comunitat educativa per a avançar cap a una millora de les competències en llengua anglesa, tot reconeixent la bona tasca que estan duent a terme les escoles de Castellar amb iniciatives com l'English Day, el Programa d'Impuls a les Llengües Estrangeres (PILE) o, en general, l'ús de l'anglès de forma contextualitzada i formant part del dia a dia del centre, incorporant el plurilingüisme a la realitat de les escoles.
Tot i que no sigui objecte directe d'aquesta moció, no volem obviar tampoc l'oportunitat que tenim d'evitar que tinguem alumnes a la nostra societat analfabets en la seva pròpia llengua, ja sigui àrab, amazigh, urdú, xinès mandarí o quítxua. A ningú se li escapa la immensa riquesa que suposaria un poble amb ciutadans i ciutadanes que parlin català, castellà, anglès i, a més, una altra llengua. Instem a aquest ple a treballar propostes en aquest sentit.
Moció:
Atesa la proposta electoral feta per l'actual equip de govern encapçalat per l'Ignasi Giménez sobre la creació d'una extraescolar gratuïta i universal d'anglès per a alumnes de 5è i 6è de primària de la nostra vila.
Ateses les nombroses dificultats tècniques per a aplicar aquesta mesura, fins al punt de dubtar de la seva viabilitat.
Atesa la voluntat compartida per a reforçar les competències de l'alumnat de la nostra vila, incloses les vinculades a la llengua anglesa.
Atesa l’existència de la figura dels auxiliars de conversa en els centres catalans, un recurs de primer ordre per a estimular l'aprenentatge de llengües i el coneixement d'altres cultures i altres formes d'entendre el món.
La seva tasca educativa dóna suport lingüístic a les activitats programades pel tutor o tutora d'aula, amb objectius comuns: el desenvolupament de les competències comunicatives i lingüístiques de l'alumnat. Aquest objectiu és clau per a l'aprenentatge al llarg de tota la vida, atès que l'oralitat esdevé una habilitat bàsica i transversal per a l'estudi i el creixement personal.
Aquest Ajuntament Ple
ACORDA:
Proposar al Consell municipal escolar el següent acord:
PRIMER.- Obrir un debat per a definir, amb el màxim consens, el model de projecte adreçat a millorar la competència en llengua anglesa i finançar aquest projecte mitjançant el capítol 2 del pressupost d'aquest ajuntament.
SEGON.- Respectar la voluntat de cada centre sobre l'aplicació d'aquest programa i sobre a quin cicle educatiu es destinarà el recurs.
VOTACIÓ: LA PROPOSTA FOU APROVADA PER MAJORIA ABSOLUTA, AMB EL
SEGÜENT RESULTAT: