Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Acords municipals anteriors a 31 de desembre de 2017

La pàgina s'ha generat el 22/11/2024 13:25:06

04. Aprovar provisionalment la modificació d’ordenances fiscals

ATESA la necessitat d’adaptar el règim de declaració i d’ingrés previst a les ordenances fiscals reguladores de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres, i de la taxa sobre serveis urbanístics.

VIST l’informe del director de Serveis Econòmics i interventor accidental núm. 273/2017, de data 13 de juny de 2017

ATÈS el que es preveu als articles 15 a 17 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat per Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, en relació al procediment d’aprovació.

ATÈS que la competència per a l’aprovació de l’expedient correspon al Ple de l’ajuntament, d’acord amb l’article 52.2.f) del text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat per Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril.

L’Ajuntament Ple ACORDA

PRIMER.- Aprovar provisionalment la modificació de les ordenances fiscals que es relacionen a continuació, així com el seu text refós que figura a l’expedient:

 ORDENANÇA FISCAL NÚM. 5 – IMPOST SOBRE CONSTRUCCIONS, INSTAL·LACIONS I OBRES

 Article 9è. Règim de declaració i d’ingrés

Es modifica l’article, que passa a tenir la redacció següent:

“1. La gestió de l’impost es durà a terme mitjançant el procediment de declaració, per la qual cosa el sol·licitant d’una llicència o la persona que presenti una declaració responsable o una comunicació prèvia per a realitzar les construccions, instal·lacions o obres que constitueixen el fet imposable de l’impost, haurà de presentar en el moment de la sol·licitud o juntament amb la declaració responsable o la comunicació prèvia, el projecte d’obres i el pressupost d’execució material estimat. Aquest pressupost haurà d’estar visat pel Col·legi Oficial corresponent quan això constitueixi un requisit preceptiu.

2. Quan es concedeixi la llicència o es presenti la declaració responsable o la comunicació prèvia, l’Ajuntament practicarà una liquidació provisional a compte, la base de la qual es determinarà a partir dels mòduls que, per a cada tipus d’edificacions, obres o instal·lacions, s’estableixen a l’annex d’aquesta Ordenança o, si el pressupost presentat per l’interessat és d’un import superior al que resulti de l’aplicació dels mòduls, en funció d’aquest pressupost. Aquesta liquidació haurà d’abonar-se en els terminis fixats a l’art. 62 de la Llei general tributària.

Això no obstant, quan la construcció, instal·lació o obra de què es tracti siguin d’una modalitat que no s’hagi contemplat a la tipologia que es recull a l’annex d’aquesta Ordenança, la base imposable es determinarà en funció del pressupost presentat per l’obligat tributari, que ha d’estar visat prèviament pel Col·legi Oficial corresponent quan això constitueixi un requisit preceptiu.

3. Quan, sense haver sol·licitat, concedit o denegat la llicència preceptiva ni presentat la declaració responsable o la comunicació prèvia, s’iniciï la construcció, instal·lació o obra, l’Ajuntament practicarà d’ofici una liquidació provisional a compte, la base de la qual es determinarà d’acord amb el que es preveu a l’apartat 2 anterior. A aquests efectes, per pròpia iniciativa o a requeriment de l’Ajuntament, l’interessat haurà de presentar un pressupost, visat prèviament pel Col·legi Oficial corresponent quan això constitueixi un requisit preceptiu.

4. En el cas que, amb posterioritat, es modifiqués el projecte de la construcció, instal·lació o obra i aquesta modificació comportés un increment del pressupost, l’obligat tributari haurà de presentar una nova declaració en el moment d’assabentar l’Ajuntament de la modificació del projecte, en la qual consignarà el nou pressupost d’execució material estimat. L’Ajuntament practicarà una liquidació complementària, la base de la qual es determinarà com s’assenyala a l’anterior apartat 2, prenent en consideració el pressupost modificat. L’import diferencial d’aquesta liquidació serà el resultat de minorar la quantitat que en resulti amb l’import de les liquidacions practicades amb anterioritat per la mateixa obra, i s’haurà d’ingressar en els terminis fixats a l’art. 62 de la Llei general tributària.

Els efectes de les liquidacions complementàries seran els mateixos que els de les liquidacions precedents.

5. Un cop finalitzades les construccions, instal·lacions o obres, en el termini d’un mes comptador des del dia següent a la seva terminació, els subjectes passius hauran de presentar davant l’Ajuntament una declaració del cost real i efectiu d’aquelles, a la qual podran adjuntar els documents que considerin oportuns per a acreditar el cost consignat.

A aquests efectes, la data de finalització de les construccions, instal·lacions i obres serà la que resulti acreditada per qualsevol mitjà de prova admès en dret i, en defecte seu, la que consti en el certificat final d’obres, quan aquest sigui preceptiu, o en altres casos la de caducitat de la llicència d’obres o la data màxima de finalització de les obres que s’hagi establert per als actes subjectes a declaració responsable o la comunicació prèvia.

8. En base a la declaració a què es refereix l’apartat anterior o d’ofici, si escau, l’Ajuntament practicarà la liquidació corresponent.

Cas que de la liquidació resultés un import a retornar, s’ordenarà la devolució en el termini previst a l’article 31 de la Llei general tributària.

9. Si de la liquidació practicada resultés un import a ingressar, el subjecte passiu haurà d’abonar-lo en els terminis establerts a l’article 62 de la Llei general tributària. Transcorregut el període voluntari de cobrament sense que s’hagi efectuat l’ingrés del deute s’iniciarà el període executiu, que determinarà l’exigència dels interessos de demora i dels recàrrecs en els termes previstos als articles 26 i 28 de la Llei general tributària.

10. La liquidació a que es refereix l’apartat 8 no impedirà en cap cas les actuacions de verificació de dades, de comprovació limitada o d’inspecció que siguin procedents.

11. Les sol·licituds de devolució, total o parcial, de l’import satisfet a compte de l’impost, per no haver iniciat o realitzat totalment la construcció, instal·lació o obra per a la qual es va fer el pagament, hauran d’anar acompanyades d’un informe emès pels serveis tècnics d’urbanisme de l’Ajuntament, en el qual es faci constar l’acceptació municipal de la renúncia total o parcial a l’execució de la construcció, instal·lació o obra, així com la valoració de la part realitzada, en els termes previstos a l’article 103.1.b) del text refós de la llei reguladora de les hisendes locals.”

 Disposició final

Es modifica la disposició final, que passa a tenir la redacció següent:

“Aquesta ordenança fiscal que conté el text refós de la redacció inicial i les successives modificacions, ha estat modificada per acord del Ple en sessió de 27 de juny de 2017; entrarà en vigor el dia següent al de la publicació de la seva aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona  i tindrà vigència mentre no se n’acordi la seva modificació o derogació.  En cas de modificació parcial, els articles no modificats continuaran vigents.”

 ORDENANÇA FISCAL NÚM. A5 – TAXA SOBRE SERVEIS URBANÍSTICS

 Article 9è. Normes sobre gestió

Es modifiquen els apartat 2 i 3, que passen a tenir la redacció següent:

“2. Un cop prestat el servei, es practicarà la liquidació que correspongui, prenent com a base imposable el pressupost de referència descrit a l’article 9.2 de l’ordenança fiscal núm. 5, reguladora de l’impost sobre construccions, instal·lacions  obres i el seu annex.

3. En el cas de les llicències d’obres majors la gestió de la taxa es durà a terme mitjançant el procediment de declaració, per la qual cosa el sol·licitant d’una llicència o la persona que presenti una declaració responsable o una comunicació prèvia per a realitzar les construccions, instal·lacions o obres que constitueixen el fet imposable de la taxa, haurà de presentar en el moment de la sol·licitud el projecte d’obres i el pressupost d’execució material estimat. Aquest pressupost haurà d’estar visat pel Col·legi Oficial corresponent quan això constitueixi un requisit preceptiu.  L’Ajuntament practicarà sobre aquesta declaració una liquidació provisional a compte de conformitat amb el que estableix l’apartat 2 anterior d’aquesta ordenança fiscal.”

 Disposició final

Es modifica la disposició final, que passa a tenir la redacció següent:

“Aquesta ordenança fiscal que conté el text refós de la redacció inicial i les successives modificacions, ha estat modificada per acord del Ple en sessió de 27 de juny de 2017; entrarà en vigor el dia següent al de la publicació de la seva aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona  i tindrà vigència mentre no se n’acordi la seva modificació o derogació.  En cas de modificació parcial, els articles no modificats continuaran vigents.”

 SEGON.- Exposar al públic aquests acords en el tauler d’edictes de l’ajuntament, en un diari dels de més difusió de la província i en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona durant un termini de trenta dies, dins dels quals les persones interessades podran examinar l’expedient i presentar les reclamacions que considerin oportunes.

TERCER.- Entendre definitivament adoptats els acords en el cas que no es presentin reclamacions en el període d’exposició pública i publicar en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona els acords definitius i el text íntegre de les modificacions de les ordenances fiscals, les quals s’aplicaran a partir del dia següent a aquesta publicació i tindran vigència mentre no s’acordi la seva modificació o derogació.

 VOTACIÓ: LA PROPOSTA FOU APROVADA PER MAJORIA ABSOLUTA, AMB EL SEGÜENT RESULTAT:

Vots a favor:     TRETZE    (13) dels regidors Som de Castellar-PSC, i PDeCAT

Vots en contra:  CAP      

Abstencions :     VUIT      ( 8) dels regidors de ERC i Decidim Castellar 

Cercador










Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40