Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Tràmits municipals

La pàgina s'ha generat el 22/12/2024 23:30:45

Sol·licitud aportació habitatge a la borsa de mediació de lloguer social

Àmbit | Habitatge

Aquest tràmit permet a les persones propietàries d'un habitatge desocupat posar-lo en lloguer mitjançant la mediació de les borses per al lloguer social, òrgans depenents d'administracions locals i que integren la Xarxa de Mediació.

Les borses actuen com a mediadores entre les persones propietàries dels habitatges i les llogateres i se n'ocupen de la formalització i seguiment dels contractes. Per a les persones propietàries vetllen pel bon ús dels habitatges, proporcionen assegurances multirisc i ofereixen assessorament. Per als llogaters d'habitatges cerquen l'habitatge més adequat i negocien rendes de lloguer per sota de mercat.

La Borsa desenvolupa diferents treballs, tècnics i administratius, amb la finalitat de:

  1. Cercar i captar habitatge a un preu assequible.
  2. Recollir les sol·licituds de lloguer.
  3. Buscar l’habitatge més adequat a cada una de les sol·licituds.
  4. Assessorar a les parts en la signatura del contracte.
  5. Fer el seguiment durant la vigència del contracte
  6. Mediar en qualsevol discrepància entre parts.
  7. Supervisar la resolució del contracte.
  8. Captació de pisos per la Mesa d’Emergències (resolució 60/40)

La Borsa disposarà d’una eina informàtica per gestionar el programa. De l’assessorament i la formació corresponents. De assegurances multirisc i de defensa jurídica, així com d’una cobertura de l’Avalloguer per 6 mesos.

Qui ho pot sol·licitar | Qualsevol propietari d'habitatge del mercat lliure que disposi de cèdula d'habitabilitat o bé pugui obtenir-la.
Quan es pot sol·licitar | En qualsevol moment.
per Internet |

Per presentar aquesta sol·licitud electrònicament podeu accedir fent clic a “@ TRAMITAR”, omplir la instància genèrica i adjuntar el formulari de sol·licitud correctament omplert i la documentació requerida.

Cal tenir en compte que és necessari disposar d'un CERTIFICAT O IDENTIFICACIÓ DIGITAL admès. Podeu consultar quins certificats i identificacions són admesos a l'enllaç següent:  Certificats digitals i signatures electròniques admeses.

Enllaç tràmit
Per telèfon |
Presencial |

Per informació i consultes de forma presencial amb l'Oficina Local d'Habitatge, pot sol·licitar cita prèvia, a través de  www.castellarvalles.cat/citapreviahabitatge

Documentació |

La instància de sol·licitud correctament omplerta, aportant la documentació següent:

  • Còpia de DNI/NIE del/de la propietari/ària o propietaris
  • Si s’escau, autorització de les persones copropietàries diferents al sol·licitant (d’acord model normalitzat)
  • Escriptura de la propietat o nota simple del registre
  • Cèdula d’habitabilitat (si no es disposa de la cèdula d’habitabilitat, s’haurà de presentar com a molt en el moment de la preparació del contracte de lloguer)
  • Certificat d’eficiència energètica (si no es disposa del certificat d’eficiència energètica, s’haurà de presentar com a molt en el moment de la preparació del contracte de lloguer)
  • Factures de subministraments, amb la lectura real del comptador.
  • Justificant de pagament que aquestes factures estan pagades (caixa o banc): Últim rebut del subministrament elèctric, de l’aigua, del gas (si s’escau) i de les despeses de comunitat (si s’escau).
  • Últim rebut del servei de manteniment / revisió actualitzada de caldera o escalfador (si s’escau).
Cost |

Gratuït

Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40