Acceptar

Ús de galetes

Aquest lloc utilitza galetes de tercers per poder millorar els nostres serveis a partir de l'anàlisi de la teva navegació. Si continues navegant sense canviar la teva configuració considerarem que acceptes la seva utilització.

Més informació sobre l'ús de les galetes

Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Agenda

Imatge promocional de la proposta.
Imatge promocional de la proposta.

Dimecres 20 de juliol de 2022

Conferència/Xerrada

Vespres amb Història: “Sabadello. La vila medieval de Sabadell del segle XI al XVIII: l’aportació de l’arqueologia urbana al seu coneixement històric”

A càrrec de l’arqueòleg Jordi Roig.

Aforament limitat. Inscripcions a http://centreestudiscastellar.cat/

L’arqueòleg Jordi Roig serà l’encarregat de dur a terme una xerrada en què s’analitzaran les troballes resultants de les intervencions arqueològiques que s’han dut a terme al municipi veí de Sabadell els darrers trenta anys, així com el seu significat.

I és que la cinquantena d’excavacions realitzades durant aquest temps han aportat un volum important de dades i informació valuosa per a l’estudi i el coneixement de la vila medieval i moderna. Així, tant l’arqueologia com les fonts textuals han constatat amb força evidència l’origen medieval de Sabadell com a vila de mercat al s. XI, sense precedents anteriors i amb un caràcter marcadament agrícola. Els dos segles posteriors s’anirà desenvolupant fins a esdevenir una vila plenament estructurada i consolidada el segle XIV. Precisament en aquesta centúria, entre els anys 1340 i 1370, la vila coneguda com Sabadello és una vila fortificada de certa entitat. Més endavant, a partir de mitjan del segle XVI i durant tot el XVII, experimenta una forta transformació i un canvi rellevant en la seva configuració i estructura urbana, amb la desaparició progressiva de sistemes defensius i amb la instal·lació i proliferació de tallers i àrees artesanes en zones perifèriques que van constituir veritables barris. Unes activitats artesanes que aniran desapareixent entrat el segle XIX amb la industrialització i l’aparició dels primers vapors a la vila al voltant de 1840.

Si voleu saber més sobre aquest tema tan interessant i proper, no us perdeu aquesta xerrada feta pel que ha estat director de bona part de les intervencions arqueològiques dels darrers anys a Sabadell.

 

Horari | 19:30

Destinataris | Públic general

Organitza | Centre d'Estudis de Castellar - Arxiu d'Història

Programa | Nits d'Estiu 2022 i vespres amb Història

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador















Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40