Dissabte 27 de juny
Música
A càrrec de Javier Carrasco i Netoi Sketoi
El grup Netoi Sketoi (pronunciat Neti Sketi) va començar la seva trajectòria a finals dels 90 a Tessalònica. Després de vint-i-dos anys vivint a Grècia, van tornar a Barcelona i es van retrobar amb Javier Carrasco, amb qui ja havien format grup musical durant la primera meitat dels 90. El grup es va formar amb la idea de fer investigació sobre el Rebétiko, l’estil musical al qual es dediquen.
El Rebétiko és la música de l'underground grec, la música urbana marginal nascuda a finals del segle XIX i principis del XX a les ciutats més importants com Atenes. Es va fer molt popular entre les classes més desafavorides i marginals i va ser prohibida durant la dictadura del General Metaxàs als anys 30. Tanmateix, la censura no va matar el rebétiko, al contrari, després de la Segona Guerra Mundial va tenir un enorme auge que va durar fins a la meitat dels anys 50. El Rebètiko és un gènere musical que es caracteritza per les seves melodies malenconies i les seves lletres que parlen sobre la vida quotidiana, l’amor, la tristesa i la solitud. Es podria dir que és e blues de la música grega.
Finalment, va ser reconegut per la UNESCO en 2017. Per la seva riquesa cultural i lingüística, el rebètiko esdevé una eina valuosa per aprendre el grec i entendre la identitat grega.
Entrades a www.entrapolis.com o reserves per WhatsApp al tel. 616 439 985
Horari | 20:00
Preu | general, 12 €; majors de 65 anys i menors de 25 anys, 9 €; socis L’Alcavot, 6 €
Destinataris | Públic general
Organitza | L’Alcavot Espai Cultural
Lloc | L’Alcavot Espai Cultural