Acceptar

Ús de galetes

Aquest lloc utilitza galetes de tercers per poder millorar els nostres serveis a partir de l'anàlisi de la teva navegació. Si continues navegant sense canviar la teva configuració considerarem que acceptes la seva utilització.

Més informació sobre l'ús de les galetes

Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor està situada a El Mirador
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor està situada a El Mirador

El 64% de les gestions que realitza l’OMIC estan relacionades amb el sector dels serveis i subministraments

Dimecres 13 de febrer de 2013

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) va registrar l’any 2012 un total de 1.361 gestions, una xifra lleugerament inferior a la de 2011. De cada deu tràmits, pràcticament set corresponen a consultes, és a dir, a facilitar informació i assessorament als usuaris quant als seus drets com a consumidors, mentre que tres han suposat la presentació d’un full de reclamació per tal de sol·licitar una compensació.  

Com és habitual, el sector serveis i subministraments és el que més tràmits concentra. Durant l’any 2012, es van atendre 827 casos relacionats amb aquest àmbit (el 61% del total). Principalment, les consultes i reclamacions que tenen a veure amb aquest sector estan relacionades amb els serveis de telefonia fixa i mòbil i Internet (el 70%), mentre que el 17% correspon a temes relacionats amb la xarxa elèctrica i el 13% restant a temes relacionats amb el servei de gas natural i butà, el servei d’aigua potable i el servei de correus. Un 31% del total d’aquests casos va acabar amb una reclamació, el que suposa un percentatge un 2% inferior al de 2011.

El segon sector més afectat continua sent el del comerç, amb 190 tràmits, el que suposa el 14% del total. El 77% de les gestions vinculades a aquest sector tenia a veure amb algun establiment físic. El 41% del total, un 8% més que l’any anterior, ha derivat en una reclamació.

Per darrere del comerç se situen les 87 gestions relacionades amb les entitats bancàries, que suposen el 6% del total. Enguany, el percentatge de reclamacions relacionades amb aquest sector ha incrementat un 7% respecte el registrat el 2011, i ha arribat al 36%. També són remarcables les 60 gestions vinculades amb el sector de les assegurances (4%), les 51 relatives a serveis turístics (3,7%), i les 41 que tenien a veure amb matèria d’habitatge (3%).

El 8% restant es reparteix entre gestions vinculades a transport, automòbils, electrodomèstics, sanitat, serveis professionals, mobles i altres consultes alienes a consum.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40