Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

L'alcalde, Ignasi Giménez, i el tinent d'alcalde de Territori, Aleix Canalís, han visitat avui els treballadors de l'empresa actual, que seran subrogats pel nou concessionari
L'alcalde, Ignasi Giménez, i el tinent d'alcalde de Territori, Aleix Canalís, han visitat avui els treballadors de l'empresa actual, que seran subrogats pel nou concessionari

S’adjudica el contracte de prestació de la recollida i transport de residus, la gestió de la deixalleria i la neteja viària

Divendres 20 de desembre de 2013

L’empresa Fomento de Construcciones y Contratas SA serà l’encarregada del servei públic de recollida i transport dels residus municipals, de la gestió de la deixalleria municipal i de la neteja viària de Castellar del Vallès. El Ple municipal del mes de desembre va adjudicar el concurs per a la prestació d’aquests serveis, que s’han contractat per un import de 1.760.529,20 € (IVA exclòs), amb els vots favorables dels 19 regidors del PSC, CiU i PP i els vots en contra dels dos regidors de L’Altraveu.

Tal com es recollia al plec de clàusules que es va aprovar el passat mes de setembre, la licitació es distribueix en tres lots de manera mancomunada amb l’ajuntament de Sant Llorenç Savall, i és la part corresponent a Castellar del Vallès la que s’ha adjudicat al Ple de desembre, que equival al 100% del primer lot, al 83% del segon lot i al 85% del tercer lot.

Així, de l’import total d’adjudicació, 1.624.448,25 € corresponen al primer lot, exclusiu per al municipi de Castellar, que fa referència al servei de recollida i transport de residus municipals (excepte les fraccions paper, cartró, vidre i envasos), el servei de gestió de la deixalleria municipal i el servei de neteja viària de la vila.

33.770,52 € pertanyen al segon lot, relatiu al transport dels residus de les deixalleries de Castellar i Sant Llorenç Savall a planta de tractament, mentre que els 129.164,10 € restants corresponen al tercer lot, que fa referència a la recollida i transport de les fraccions paper i cartró, vidre i envasos dels municipis de Castellar i Sant Llorenç. En aquest tercer lot també s’inclou la recollida de les fraccions paper, cartró i envasos del municipi de Gallifa, establerta en el plec de condicions i que properament es formalitzarà amb un conveni entre Castellar i Gallifa.

Renovació total de la concessió de recollida de residus municipals i neteja viària

Amb aquest nou contracte, que entrarà en vigor el proper 1 de febrer, la concessió de la recollida de residus municipals, de la gestió de la deixalleria municipal i de la neteja viària serà objecte d’una renovació total, tal com s’establia en el plec de condicions.

En aquest sentit, i pel que fa a la recollida de residus, es canviaran els 730 contenidors del municipi al sistema de càrrega lateral. A més, s’implantarà el sistema de recollida porta a porta programada de les restes vegetals, es farà un manteniment preventiu i correctiu de contenidors, se’n reubicaran alguns tant al nucli urbà com a les urbanitzacions, i s’implantarà la tecnologia GPS a tots els vehicles del contracte.

Les novetats en termes de neteja passen per la neteja d’escocells, marquesines i cartells, pipicans i zones industrials, a més de la neteja i desinfecció quinzenal dels sorrals de jocs infantils i un servei mínim d’escombrat els diumenges.

Totes aquestes novetats porten associada l’adquisició de nova maquinària amb l’objectiu de millorar l’eficiència del servei, com ara tres camions recol·lectors compactadors de 25 m³, un camió de 3.500 kg amb plataforma i bolquet, un vehicle de trasllat de contenidors amb equip de neteja, un camió de caixa oberta amb grua de 6 tones i amb un accessori per recollir restes vegetals, un rentacontenidors de 25 m³, tres vehicles auxiliars, una escombradora, una escombradora sobre camió i un vehicle lleuger.

Altres aspectes de l’oferta guanyadora són diverses millores “que contribuiran a fer que el servei de recollida de residus i neteja viària del municipi faci un salt qualitatiu, millorant en eficiència en la recollida i dotant al personal de neteja amb les eines necessàries per poder treballar encara millor”, tal com ha apuntat el tinent d’alcalde de l’Àrea de Territori, Aleix Canalís.

Entre aquestes millores s’inclou una inversió per cobrir els escocells de la major part de l’arbrat viari, l’adequació de zones de recollida a les urbanitzacions, l’arranjament de les àrees d’aportació soterrada, la instal·lació d’un sistema de protecció contra incendis i la col·locació de baranes de protecció a la deixalleria, una escombradora de 2 m³ per a la zona de vianants, o la neteja de sorrals de col·legis. A més, l’empresa adjudicatària ha adoptat el compromís que el personal del TEB Castellar assumeixi diverses tasques relacionades amb la concessió, com la neteja i el manteniment de contenidors, i col·labori amb d’altres, com la gestió de la deixalleria.

Cal assenyalar, a més, que la totalitat dels llocs de treball de la concessió vigent queden subrogats al nou contractista, de manera que se’n garanteix la continuïtat.

Un total de quatre empreses optaven a l’adjudicació d’aquest contracte, però la més ben valorada ha estat finalment Fomento de Construcciones y Contratas SA. La durada del contracte serà de deu anys, prorrogable anualment fins a dos anys més com a màxim.

 

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40