Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Actualitat

D'esquerra a dreta, Aleix Gasset, Carol Gómez i Jaume Usall, en un moment de la presentació.
D'esquerra a dreta, Aleix Gasset, Carol Gómez i Jaume Usall, en un moment de la presentació.

Castellar explica al Congrés de Govern Digital l’experiència de suport a la ciutadania en la tramitació electrònica

Dimecres 18 de setembre de 2019

L’Ajuntament de Castellar del Vallès ha participat avui del Congrés de Govern Digital 2019 amb una ponència titulada “Apropem l’Administració Electrònica a la ciutadania: Cas de Transformació de l’Ajuntament de Castellar del Vallès”. L’exposició, que ha tingut lloc a l’Auditori AXA de Barcelona, ha anat a càrrec de la regidora de Responsabilitat Social, Carol Gómez, i del cap tècnic d’Organització i Societat del Coneixement, Jaume Usall i del comercial de l’empresa B2BRouter, Aleix Gasset.

El Congrés de Govern Digital és el fòrum de debat de referència a Catalunya en l’àmbit de l’administració com a punt de trobada de la transformació digital del sector públic català. Organitzat pel Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública, el Consorci AOC i Localret, l’objectiu és donar resposta als nous reptes que es deriven de la revolució social, econòmica i cultural que suposa la societat digital.

En la ponència, inclosa dins l’eix temàtic de Governança Digital, s’ha destacat la implantació d’un nou servei de suport a tramitació electrònic que s’adreça a ciutadania, empreses i entitats que necessiten ajuda en la realització de tràmits en línia amb l’Ajuntament.  Aquest suport, que és gratuït, s’ofereix per mitjà d’un formulari web on es poden adreçar consultes que es responen amb la major brevetat possible. L’ajut també es presta de forma presencial al Servei d’Atenció Ciutadana d’El Mirador, a on la ciutadania disposa a més d’un ordinador per poder informar-se i fer tràmits en línia a través del portal web municipal.

A títol d’exemple, aquest servei ha funcionat en la implantació de la facturació electrònica a l’Ajuntament, que a juliol de 2019 suposava el 81,3% del volum total de factures que s’emeten. Des que el 2015 es va iniciar aquest procediment, el servei ha atès a les empreses que tenien dubtes a l’hora de fer arribar les seves factures. Precisament, l’empresa patrocinadora de la ponència d’avui, B2BRouter, ofereix una plataforma gratuïta de facturació electrònica que l’Ajuntament de Castellar recomana als proveïdors que han d’emetre una factura adreçada a l’Ajuntament.

Sota el lema “Connectant experiències revolucionàries”, el Congrés ha aplegat entre ahir i avui més de 1.400 congressistes al voltant de vuitanta sessions.

Cliqueu aquí per conèixer tots els detalls sobre el Servei de Suport en la Tramitació Electrònica.

Reduir el text del contingut Ampliar el text del contingut Descarregar en format PDF imprimir

Cercador





Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40