La notificació electrònica és aquella que es practica per mitjans electrònics sempre que la persona interessada estigui obligada legalment o, sense estar obligada, hagi expressat el seu consentiment per a qualsevol dels procediments administratius tramitats en l’Ajuntament. Les persones interessades no obligades legalment poden acceptar rebre notificacions electròniques de forma general, per a tots els tràmits, o bé per a un o diversos tràmits en el moment de la sol·licitud.
L'article 14.2 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques regula els subjectes obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d'un procediment administratiu. Aquest subjectes són els següents:
És indispensable disposar d’una adreça electrònica i facilitar-la per tal de poder ser notificat per mitjans electrònics i ha de complir els requisits legalment previstos.
Les notificacions i les comunicacions electròniques es dipositaran a la seu electrònica de l’Ajuntament Castellar del Vallès.
El sistema de notificacions i comunicacions electròniques enviarà a la persona interessada correus electrònics i missatges en format SMS al dispositiu mòbil informat, informant-la de la posada a disposició de la notificació/comunicació. Tant el correu com el missatge en format SMS s’envia a títol merament informatiu.
Per a l’acreditació de l'accés de la persona interessada al contingut de les notificacions/comunicacions, caldrà la identificació i autenticació del mateix amb algun dels dos mecanismes següents:
a) mitjançant signatura electrònica generada per algun dels certificats electrònics reconeguts emesos per una entitat de certificació classificada pel Consorci AOC: https://www.aoc.cat/serveis-aoc/validador/#1450087630072-d2a9bd43-debe
b) mitjançant una contrasenya d’un sol ús, que s’enviarà a l’adreça de correu electrònic i al dispositiu mòbil indicats en la sol·licitud.
Per a l'accés al contingut de les notificacions/comunicacions només cal la identificació de la persona interessada, per algun dels mitjans indicats (a o b).
Pel que fa a les notificacions electròniques, de conformitat amb l’establert en l’article 43 de la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l’article 56 de la llei 26/2010, de 3 d’agost, de Règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, en relació amb l’article 28 de l’Ordenança d’Administració electrònica de l’Ajuntament de Castellar del Vallès, la notificació per mitjans electrònics s'entén rebutjada a tots els efectes si, un cop s'ha acreditat la posada a disposició de la persona interessada o del representant o la representant d'aquesta, han transcorregut deu dies naturals sense accedir-ne al contingut, o bé cinc dies en els expedients de contractació, llevat que, d'ofici o a instància del destinatari o destinatària, es comprovi la impossibilitat tècnica o material d'accedir-hi.
En qualsevol moment del procediment, aquells interessats que no estiguin obligats a rebre notificacions electròniques, podran revocar el seu consentiment a ser notificats electrònicament i tornar al format paper tradicional (Article 41b) de la llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques). Pot consultar com fer-ho al tràmit: Sol·licitud de recepció i/o cancel·lació de notificacions electròniques