Llicència d'Obres Majors
Àmbit | Urbanisme
Permís que autoritza a un tercer la realització d'obres majors, és a dir, aquelles que comporten un augment de volum i/o superfície edificada a un solar o immoble o un canvi d'ús d'un immoble, local o habitatge.
Qui ho pot sol·licitar | El promotor de l'obra.
Quan es pot sol·licitar | En qualsevol moment.
per Internet | Per presentar aquesta sol·licitud electrònicament podeu accedir fent clic a “@ TRAMITAR”, omplir la instància genèrica i adjuntar el formulari de sol·licitud correctament omplert i la documentació requerida. Les dades del sol·licitant i del representant (en cas d'haver-ne) han de ser els mateixos tant en aquest formulari com en el formulari electrònic.
Cal tenir en compte que és necessari disposar d'un CERTIFICAT O IDENTIFICACIÓ DIGITAL admès. Podeu consultar quins certificats i identificacions són admesos a l'enllaç següent: Certificats digitals i signatures electròniques admeses.
@ TRAMITAR Presencial |
- Per a revisió de documentació i consultes: Regidoria d'Urbanisme.
- Per a presentació de documentació: SAC.
Documentació | Instància de sol·licitud correctament omplerta, ajuntant la següent documentació:
- Qüestionari d’Estadística d’Edificació i Habitatge de la Direcció General d’Habitatge.
- Sol·licitud d'autorització per tramitar en nom d'una altra persona (si s'escau).
- Dos originals del projecte bàsic complert.
- Plànol topogràfic de la parcel·la.
- Plànol d’ocupació de la via pública.
- Assumeix de l’arquitecte.
- Nomenament de l’aparellador.
- Programa Control de Qualitat.
- Estudi Bàsic de Seguretat i Salut o Estudi de Seguretat i Salut, segons el Reial Decret 1627/1997 de 24 d’octubre.
- Nomenament del contractista, visat pel Gremi de Contractistes de Castellar del Vallès, o bé aportar còpia de la declaració de l’Impost d’Activitats Econòmiques del contractista, d’àmbit local, provincial o estatal.
- Fotografia del solar o de la totalitat de la façana si existeix ja un edifici, on es pugui apreciar la urbanització.
- Justificació del pressupost segons l’ordenança fiscal núm.5.
- Document d’acceptació, signat per un gestor de residus autoritzat, per tal de garantir la correcta destinació dels residus, separats per tipus.
- Sol·licitud d’autorització excepcional al medi urbà sobre la fauna salvatge protegida al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya en el cas de l’existència de nius d’espècies protegides segons el Decret legislatiu 2/2008, de 15 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de protecció dels animals. Fins a l’obtenció de la corresponent autorització no es podrà concedir la llicència d’obres.
- Aval bancari per garantir la reposició i millora d’elements d’urbanització i mobiliari urbà.
Període de resolució | 2 mesos
A tenir en compte | En cas d'haver de presentar documentació complementària, cal presentar-la amb el model de sol·licitud. Per l'obertura d'una rasa a la via pública, cal presentar el tràmit de 'Comunicació d’obertura de rases', com a mínim, 5 dies hàbils abans de la data d'inici de les obres.
Cost | Un cop atorgada la llicència, rebrà una notificació, per part de l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona, que li permetrà fer efectiu el pagament de la taxa i l’impost (ICIO) a través de qualsevol de les entitats col·laboradores amb aquest Organisme.