Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Plans municipals

La pàgina s'ha generat el 19/03/2026 14:15:41

Pla Local d'Habitatge 2027-2032

L'habitatge, un repte de present i futur

L’Ajuntament està elaborant el nou Pla Local d’Habitatge 2027-2032, un document estratègic que definirà les polítiques municipals en matèria d’habitatge per als propers anys.

Volem conèixer la realitat del municipi en aquest àmbit per definir les polítiques dels propers anys.

Participa-hi!

L’Ajuntament ha posat en marxa una enquesta oberta a tota la ciutadania per conèixer la realitat de l’habitatge a Castellar del Vallès.

  • És anònima
  • Es respon en pocs minuts
  • Permetrà recollir necessitats i propostes

Disponible del 20 de març al 24 d’abril de 2026.

Per a què servirà

Les aportacions recollides serviran per:

  • analitzar la situació actual de l’habitatge al municipi
  • definir prioritats d’actuació
  • orientar el futur Pla Local d’Habitatge

Un tema clau per al municipi

L’habitatge és un dels principals reptes socials de present i de futur. L’accés a un pis, el preu del lloguer i de compra o les dificultats d’emancipació són qüestions que afecten directament la qualitat de vida de la ciutadania.

Fases del procés

El procés d’elaboració del Pla consta de diverses fases:

  • Fase d'anàlisi i diagnosi, per analitzar la situació actual de l’habitatge al municipi. En aquesta fase es recollirà l’opinió de la ciutadania i dels agents implicats.
  • Fase del pla d'acció, en què s’elaboraran les propostes d’actuació
  • Fase d’aprovació, amb la validació final del document

Marc legal

El Pla Local d’Habitatge es redacta dins del marc de la legislació vigent en matèria d’habitatge: la Llei 18/2007, la Llei 24/2015, la Llei 17/2019, i la recent Llei 11/2020, del 18 de setembre, de mesures urgents en matèria de contenció de rendes en els contractes  d’arrendament d’habitatge, i de modificació de les anteriors; així com la Llei 4/2016, totes elles relatives a la protecció del dret a l’habitatge. 

El Decret 408/2024, de 22 d'octubre, aprova el Pla territorial sectorial d'habitatge i desenvolupa l'objectiu de solidaritat urbana que preveu la Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l'habitatge. El Pla territorial sectorial d’habitatge de Catalunya, PTSHC, constitueix el marc d’aplicació de les polítiques d’habitatge a tot el territori de Catalunya. 

L'article 3, en desplegament de l'article 73 de la Llei 18/2007, de 28 de desembre, del dret a l'habitatge, concreta el calendari per assolir l'objectiu de solidaritat urbana consistent a disposar d'un parc mínim d'habitatges destinats a polítiques socials del 15 % respecte del total dels habitatges principals existents en municipis inclosos en àrees de demanda residencial forta i acreditada, i estableix un ritme d'assoliment de l'objectiu més o menys intens i per quinquennis depenent dels tipus d'àrees de demanda residencial forta i acreditada en les quals quedi inclòs cada municipi.

Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40