Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Acords municipals anteriors a 31 de desembre de 2017

La pàgina s'ha generat el 9/05/2024 13:19:17

07. Aprovació inicial de l’ordenança reguladora del procediment per a la concessió de subvencions per a la creació d’empreses (Acord Ple 27/10/15 )

ATESA la voluntat expressada a la memòria del pressupost de l’ajuntament per a 2016 d’implantar mesures de foment de l’empreneduria, concretament la creació d’una nova línia de subvencions a la creació d’empreses.

ATÈS el que es preveu a l’article 17.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

VISTA l’ordenança reguladora de les bases per a la concessió de subvencions per a la creació d’empreses, elaborada pels Serveis Econòmics.

VIST l’informe del director de Serveis Econòmics.

ATÈS que la competència per a l’aprovació de l’expedient correspon al Ple de l’ajuntament, d’acord amb l’article 52.2.d) del text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat per Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril.

L’Ajuntament Ple

ACORDA

PRIMER.- Aprovar inicialment l’ordenança reguladora de les bases per a la concessió de subvencions per a la creació d’empreses d’acord amb en el redactat següent:

 

ORDENANÇA REGULADORA DE LES BASES PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS PER A LA CREACIÓ D’EMPRESES

1. Objecte i normativa aplicable

1.1. L’objecte d’aquestes bases és la concessió per part de l’Ajuntament de Castellar del Vallès de subvencions per a la creació d’empreses, com un element més dels programes de lluita contra la desocupació que desenvolupa aquest ajuntament.

1.2. Les subvencions que regulen aquestes bases es regeixen per:

- La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei general de subvencions.

- La Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases del règim local.

- El Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local.

- El Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

- El Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.

- El Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals.

2. Requisits que han de reunir les persones beneficiàries

Podran obtenir la condició de beneficiàries de les subvencions regulades per aquestes bases les persones físiques o jurídiques que reuneixin els requisits següents:

a) Haver iniciat una nova activitat econòmica en l’any de la convocatòria amb el domicili fiscal i el centre principal de treball principal ubicats en el terme municipal de Castellar del Vallès.

b) Disposar d’un pla d’empresa assessorat pels serveis de desenvolupament econòmic de l’Ajuntament de Castellar del Vallès i informat favorablement per aquests.

c) No tenir deutes de naturalesa tributària amb l’Ajuntament de Castellar del Vallès.

d) Estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i de Seguretat Social.

d) No trobar-se en cap dels supòsits que impedeixen tenir la consideració de beneficiari de conformitat amb l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Característiques de les activitats econòmiques objecte de subvenció

Les activitats econòmiques per a les quals es sol·licita la subvenció han de reunir els requisits següents:

a) L’inici de l’activitat ha d’haver-se produït en l’any de la convocatòria.  A aquests efectes es considerarà com a data d’inici la que figuri a la declaració censat d’alta en el cens d’empresaris, professionals i retenidors (models 036 o 037 de l’Agència Tributària), o al Document Únic Electrònic (DUE) quan la normativa autoritzi el seu ús.

b) La sol·licitud de subvenció ha de presentar-se quan hagin transcorregut, al menys, sis mesos des de l’inici de l’activitat.

c) La forma jurídica pot ser tant la d’empresari societari (societat mercantil) com la d’empresari individual (treballador/a autònom/a)

d) En cas de societats mercantils, ha d’acreditar-se que al menys el 75 per cent del capital social està subscrit per socis o sòcies treballadors/res, ja sigui amb contracte laboral, ja sigui en forma de treballador/a autònom.  La forma d’acreditar aquets requisit serà amb els respectius contractes de treball o amb els corresponents documents d’alta en el règim especial de treballadors autònoms (RETA) de la Seguretat Social.

e) L’activitat no ha de ser continuïtat, ni canvi de forma jurídica, ni canvi de denominació d’una activitat econòmica preexistent, ni traspàs entre familiars fins a segon grau de consanguinitat o afinitat.

4. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

4.1. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General de l’ajuntament, des de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i durant tot l’any.

4.2. La sol·licitud, als efectes d’aquesta subvenció, haurà de presentar-se acompanyada de la documentació següent:

a) Sol·licitud en el formulari normalitzat que es pot obtenir al Servei d’Atenció Ciutadana o a la pàgina web de l’ajuntament (www.castellarvalles.cat)

b) Còpia del document identificatiu (document nacional d’identitat, targeta de residència o número d’identificació de persones estrangeres, o passaport) de la persona que signa la sol·licitud.

c) Còpia de la targeta del NIF, en el cas de persones jurídiques.

d) Còpia dels poders notarials per a actuar en representació de la societat, en el cas de persones jurídiques.

e) Còpia de l’escriptura de constitució de la societat i els seus estatuts, en el cas de persones jurídiques.

f) Còpia de la declaració censal d’alta en el cens d’empresaris, professionals i retenidors (models 036 o 037 de l’Agència Tributària) o del Document Únic Electrònic (DUE), en el seu cas, que acrediti l’inici de l’exercici d’una activitat econòmica en el municipi de Castellar del Vallès.

g) Còpia dels contractes de treball i/o els documents d’alta en el règim especial de treballadors autònoms (RETA) de la Seguretat Social dels/de els socis/cies no capitalistes, en el cas de persones jurídiques, que demostrin l’alta en aquest règim de la Seguretat Social en els últims sis mesos.

h) Certificats de l’Agència Tributària i de la Seguretat Social acreditatius d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

i) Fotocòpia compulsada de les factures que acrediten les despeses per a les quals es sol·licita subvenció.  Aquestes factures hauran d’estar expedides en l’any de la convocatòria i a nom de la persona física o jurídica sol·licitant.  Els conceptes subvencionables són els que es relacionen a l’apartat 5 d’aquestes bases.

j) Formulari normalitzat de dades del compte corrent on transferir la subvenció, que es pot obtenir al Servei d’Atenció Ciutadana o a la pàgina web de l’ajuntament (www.castellarvalles.cat)

4.3. La presentació de la sol·licitud de subvenció implica l’autorització de la persona sol·licitant perquè l’ajuntament obtingui de forma directa un certificat de la Tresoreria municipal acreditatiu d’estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l’ajuntament, i un certificat dels serveris municipals de desenvolupament econòmic acreditatiu que s’ha realitzat el pla d’empresa i que s’ha informat favorablement.

4.4. La presentació de la sol·licitud de subvenció ha de fer-se un cop hagi transcorregut el període mínim d’existència de l’empresa a que es refereix la lletra b) de l’apartat 3 d’aquestes bases.

5. Despeses subvencionables

Són subvencionables les despeses corresponents a:

a) Despeses de constitució.

b) Despeses d’adquisició d’elements d’immobilitzat material o immaterial.

6. Procediment de concessió

6.1. La concessió de les subvencions es tramitarà pels Serveis Econòmics, prèvia convocatòria de concurs públic aprovada per resolució de l’Alcaldia, mitjançant un procediment que s’iniciarà amb la sol·licitud de les persones interessades a que es refereix l’apartat 4 d’aquestes bases.

6.2. La persona instructora del procediment serà la persona titular de la Regidoria de Dinamització Econòmica i Cultural.

6.3. L’Alcaldia és l’òrgan competent per resoldre el procediment.  La resolució, que haurà de ser motivada, s’haurà de pronunciar no només sobre les sol·licituds a les quals es concedeix ajut, sinó també sobre les sol·licituds que s’han de desestimar i les que s’han de tenir per desistides.

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment és de tres mesos.  El termini es compta a partir de la presentació de la sol·licitud.

Les persones interessades podran entendre desestimada la seva sol·licitud d’ajut per silenci administratiu, si en el termini esmentat en el paràgraf anterior no reben la notificació de resolució del procediment.

7. Quantia de la subvenció

7.1. La quantia de la subvenció serà de 1.500,00 euros per a cada activitat econòmica.

7.2. La convocatòria del procediment determinarà, per a cada anualitat, la quantia disponible per a la concessió de les subvencions que es sol·licitin en l’any de referència.  La concessió de les subvencions es farà per ordre de presentació de les sol·licituds en el Registre general de l’ajuntament i fins que el crèdit pressupostari s’esgoti.  Les sol·licituds que no s’hagin pogut atendre en l’any natural per no disponibilitat de crèdit pressupostari s’entendran desestimades.

8. Forma i termini de justificació

Atès que la sol·licitud de la subvenció es produeix amb posterioritat al compliment del requisit mínim de temps exigit a la lletra b) de l’apartat 3 d’aquestes bases, no es requereix justificació posterior.

9. Pagament de la subvenció

El pagament de la subvenció es produeix un cop acordada la concessió de la subvenció.

Disposició final

Aquesta ordenança entrarà en vigor al dia següent de la seva publicació en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i continuarà en vigor mentre no s’acordi la seva modificació o derogació.

SEGON.- Sotmetre l’acord a informació pública i audiència de les persones interessades durant un termini de trenta dies, comptats a partir del següent al de la publicació de l’anunci corresponent al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, perquè puguin presentar reclamacions i suggeriments.

TERCER.- Entendre definitivament aprovat l’acord en el cas que no es presentin reclamacions o suggeriments en el període d’informació pública i publicar en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona l’acord definitiu i el text integrat de l’ordenança, la qual s’aplicarà a partir de l’1 de gener de 2016 i tindrà vigència mentre no s’acordi la seva modificació o derogació.

 

 

VOTACIÓ: LA PROPOSTA FOU APROVADA PER MAJORIA ABSOLUTA, AMB EL

SEGÜENT RESULTAT:

  • Vots a favor: ONZE (11) dels regidors de Som de Castellar-PSC-CP
  • Vots en contra: QUATRE ( 4) dels regidors d’ERC
  • Abstencions : SIS ( 6) dels regidors Nosaltres Decidim Castellar I CDC

Cercador










Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40