Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Acords municipals anteriors a 31 de desembre de 2017

La pàgina s'ha generat el 24/11/2024 04:43:58

04. Conveni amb la Fundació Privada Obra Social Benèfica (Acord Ple 24/11/15)

ATÈS que el 4 d’octubre de 2015 ha finalitzat la vigència del conveni de col·laboració formalitzat per l’ajuntament i Fundació Privada Obra Social Benèfica de Castellar del Vallès en data 4 d’octubre de 2010

ATÈS que és voluntat de l’ajuntament continuant cooperant amb aquesta fundació en la prestació dels diferents serveis assistencials a la població del municipi.

ATÈS que de conformitat amb l’article 31.f) de la Llei 12/2007, d’11 d’octubre, de serveis socials,  és competència dels municipis promoure la creació dels centres i els serveis corresponents a l’àmbit propi dels serveis socials especialitzats i gestionar-los, en coordinació amb l’Administració de la Generalitat i l’ens local supramunicipal corresponent, d’acord amb la cartera de serveis socials i el pla estratègic corresponent (lletra f, del referit article)

VIST l’informe de l’interventor.

ATÈS que la competència per a l’aprovació de l’expedient correspon al ple de l’ajuntament, d’acord amb l’article 52.2.n) del text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat per Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril.

L’Ajuntament Ple

ACORDA

PRIMER.- Aprovar el conveni entre l’ajuntament i Fundació Privada Obra Social Benèfica de Castellar del Vallès, de conformitat amb el redactat següent:

 

“CONVENI ENTRE L’AJUNTAMENT DE CASTELLAR DEL VALLÈS I LA FUNDACIÓ PRIVADA OBRA SOCIAL BENÈFICA DE CASTELLAR DEL VALLÈS

Castellar del Vallès, __ de __ de __

PARTS QUE INTERVENEN

 

AJUNTAMENT DE CASTELLAR DEL VALLÈS, representat per l’alcalde Sr. Ignasi Giménez Renom, actuant en nom i representació d’aquest (en endavant, ajuntament), en virtut del que es preveu a l’article 53.1.a) del text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat per Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, assistit pel secretari accidental de la Corporació, Sr. Cristòfol Torra Miró.

FUNDACIÓ PRIVADA OBRA SOCIAL BENÈFICA DE CASTELLAR DEL VALLÈS, amb NIF G08571846, amb domicili social a carrer Mestre Ros, 7, de 08211 Castellar del Vallès (en endavant, fundació), representada en aquest acte per __, amb NIF __, actuant en la seva condició de vicepresident.

Ambdues parts es reconeixen competència i capacitat, respectivament, per a la formalització d’aquest conveni.

 

ANTECEDENTS

PRIMER.- Amb la denominació d’”Obra Social Benèfica de Castellar del Vallès”, es va fundar el dia 19 de desembre de 1927 en aquest municipi una institució amb naturalesa jurídica de societat civil i de caràcter social i benèfic, entre la parròquia i l’ajuntament.

Actualment la seva forma jurídica es la de fundació privada i com a tal està inscrita des de 2003 al Registre de Fundacions de la Generalitat de Catalunya amb el numero 1897

SEGON.- La fundació es una institució que serveix l’interès general i com a tal té les finalitats fundacionals següents:

a) De forma prioritària, acollir, sostenir, atendre, assistir i donar tractament a persones dependents que requereixen ajuda especialitzada, així com aquelles que per circumstàncies personals i/o socials puguin equiparar-se a les d’aquest col·lectiu.  L’acolliment al que es fa referència es podrà donar a través dels serveis de residència, centre de dia, habitatges tutelats, atenció a domicili o qualsevol altre que el Patronat aprovi i que tingui com a finalitat principal l’atenció a persones dependents.

b) De forma complementària i sempre que s’atengui a la finalitat principal, podrà també acollir, mantenir, atendre i donar tractament facultatiu a ciutadans en situació de dependència de la vila que per falta de recursos o de familiars no poden ser atesos, sempre que no es tracti de malalts terminals, llevat de casos excepcionals.

TERCER.- Els estatuts de la fundació determinen una participació de l’ajuntament en els seus òrgans de govern.  Així, l’article 19 dels estatuts estableix que la Presidència del Patronat serà exercida per l’alcalde o alcaldessa, com a  membre nat; i l’article 23 estableix que una persona membre de l’equip de govern de l’ajuntament serà patró o patrona del Patronat.

Fruït d’aquesta participació en els òrgans de govern de la fundació i de la voluntat municipal de col·laborar amb aquesta institució en l’atenció a les persones dependents del municipi, en el passat s’han formalitzat diversos convenis de col·laboració entre l’ajuntament i la fundació, l’últim dels quals, signat el 4 d’octubre de 2010, ha finalitzat el 4 d’octubre de 2015

QUART.- De conformitat amb l’article 25.2.e) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, el municipi exerceix competències pròpies en matèria d’avaluació i informació de situacions de necessitat social i l’atenció immediata a persones en situació o risc d’exclusió social.  Aquests serveis han de prestar-se en tot cas en els municipis amb població superior als vint mil habitants, de conformitat amb l’article 26.1.c) de la mateixa llei.

De conformitat amb l’article 5 de la Llei 12/2007, d’11 d’octubre, de serveis socials, els poders públics han de garantir la disponibilitat dels serveis socials mitjançant la regulació i l’aportació dels mitjans humans, tècnics i financers i dels equipaments necessaris per a garantir els drets reconeguts.

 

L’atenció residencial substitutiva de la llar figura com una prestació de servei, que té la condició de complement necessari de l’aplicació de qualsevol altre tipus de prestació social, a l’article 21.2 de la referida Llei 12/2007, d’11 d’octubre.

Finalment, l’article 31 de la referida Llei 12/2007, d’11 d’octubre, estableix les competències dels municipis en matèria de serveis socials, entre els quals figuren complir les funcions pròpies dels serveis socials bàsics (lletra e, del referit article) i promoure la creació dels centres i els serveis corresponents a l’àmbit propi dels serveis socials especialitzats i gestionar-los, en coordinació amb l’Administració de la Generalitat i l’ens local supramunicipal corresponent, d’acord amb la cartera de serveis socials i el pla estratègic corresponent (lletra f, del referit article)

CINQUÈ.- En aquest sentit, l’ajuntament considera d’interès públic establir un marc de cooperació amb la fundació per tal d’assegurar la prestació per part d’aquesta del servei d’atenció residencial substitutiva de la llar per a gent gran i per a persones discapacitades.

 

FONAMENTS DE DRET

PRIMER.- L’article 88 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, regula la possibilitat que les administracions públiques, amb l’objectiu de satisfer l’interès públic que tenen encomanat, estableixin convenis amb persones tant de dret públic com privat, sempre i quan aquests no siguin contraris a l’ordenament jurídic ni versin sobre matèries no susceptibles de transacció.

SEGON.- L’article 25.1 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local (LRBRL), atribueix al municipi la competència per a promoure tota mena d’activitats que contribueixin a satisfer les necessitats i aspiracions de la comunitat veïnal.  En el mateix sentit s’expressa l’article 66.1 del text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya (TRLMRLC), aprovat per Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril.

TERCER.- L’article 240.1 TRLMRLC i l’article 122.1 del Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals (ROAS), aprovat per Decret 179/1995, de 13 de juny, contemplen la facultat dels ens locals d’atorgar subvencions i ajuts de contingut econòmic a favor d’entitats privades que fan activitats que complementen o supleixen les competències locals o són d’interès local.

QUART.- L’article 3 de la Llei  38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS), i l’article 2.1 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (RLGS), aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, estableixen que els preceptes de la LGS i del RLGS són aplicables a les subvencions atorgades per les entitats que integren l’Administració local.

CINQUÈ.- L’article 22 LGS estableix que el procediment ordinari de concessió de subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva.  No obstant, l’apartat 2.a) d’aquest precepte disposa que es podran concedir de forma directa les subvencions previstes nominativament en els pressupostos de les entitats locals.  Aquestes subvencions, de conformitat amb l’article 65.1 RLGS, són aquelles en que l’objecte, dotació pressupostària i beneficiari apareixen determinats expressament en l’estat de despeses del pressupost.

SISÈ.- De conformitat amb l’article 28.1 LGS, els convenis són l’instrument habitual per a canalitzar les subvencions previstes nominativament en els pressupostos de les entitats locals.  Així mateix, l’article 65.3 RLGS disposa que el conveni té el caràcter de bases reguladores de la concessió de la subvenció i en determina el contingut.

Per tot això, ambdues parts, de comú acord i reconeixent-se plena capacitat per a aquest acte, subscriuen aquest conveni que es regirà pels següents

 

PACTES

PRIMER.- Objecte del conveni

 

El present conveni té per objecte regular la col·laboració de les parts en relació a l’actuació següent:

- Adequació dels equipaments de la Fundació Obra Social Benèfica de Castellar del Vallès.

SEGON.- Actuacions incloses

El desenvolupament de l’actuació fixada al pacte primer anterior es concreta en dos nivells d’acció:

Nivell 1.- Despeses d’interessos i amortitzacions dels préstecs que a continuació es detallen, concertats per la fundació per al finançament d’inversions als equipaments que utilitza per a la prestació dels serveis que presta a la gent gran i les persones discapacitades:

i.   Préstec número 0182.6035.48.0830000326, formalitzat el dia 25 de maig de 2007 amb Caixa d’Estalvis de Sabadell (actualment Banco Bilbao Vizcaya Argentaria, SA)

ii)  Préstec número 2013.0638.12.9621436000, formalitzat el dia 19 de febrer de 2009 amb Caixa d’Estalvis de Catalunya (actualment Catalunya Banc, SA)

iii)  Préstec número 9620.31115507822, formalitzat el dia 21 de setembre de 2010 amb Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona (actualment Caixabank, SA)

Nivell 2.- Inversions noves o despeses de reparació, manteniment i conservació, a realitzar per la fundació als equipaments que utilitza per a la prestació dels serveis que presta a la gent gran i les persones discapacitades.

TERCER.- Obligacions de les parts

Ambdues parts adopten, pel que fa al compliment del conveni, els compromisos següents:

- L’ajuntament

L’aportació a la fundació de la quantitat econòmica que en cadascun dels anys de vigència del conveni prevegi el pressupost municipal per a les finalitats contemplades al pacte segon anterior.  Aquesta aportació tindrà la naturalesa jurídica de subvenció.

Els imports satisfets un any no generen cap dret vers els anys següents, estant, sempre i en tot cas, la quantitat a concedir supeditada al que prevegi el pressupost municipal de cada any.

- La fundació

a)  La realització i gestió de les actuacions previstes en el present conveni.

b)  Facilitar totes aquelles dades de les actuacions subvencionades que li siguin sol·licitades pels serveis de l’ajuntament.

c)  Presentar, conjuntament amb la justificació econòmica de la subvenció, una memòria de les actuacions realitzades.

d)  Sotmetre’s a les actuacions de comprovació que s’estableixin per part de l’ajuntament, així com a qualsevol altra comprovació i control financer que puguin dur a terme els òrgans de control competents, i aportar tota la informació que li sigui requerida en l’exercici d’aquestes actuacions.

e)  Comunicar a l’ajuntament, en qualsevol moment i en tot cas abans de la justificació, l’obtenció d’altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos que financin les actuacions subvencionades.

f)  Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

g)  Procedir al reintegrament dels fons percebuts en cas de no ser aplicats en tot o en part a les actuacions subvencionades.

h)  Reconèixer a l’ajuntament un dret preferent a disposar de places que estiguin vacants, per a destinar-les a persones dependents del municipi en casos d’urgència social o per recursos econòmics baixos.  En aquests casos, l’ajuntament cobrirà amb els fons per a emergències socials el cost diferencial de la despesa que no pugui cobrir la persona usuària.

QUART.- Vigència del conveni

La vigència d’aquest conveni s’estendrà des de la seva signatura per les parts fins el 31 de desembre de 2019

Els efectes econòmics seran des de l’1 de gener de 2016

CINQUÈ.- Finançament

Mitjançant aquest conveni es concreta el finançament per part de l’ajuntament dels nivells contemplats al pacte segon anterior per a l’any 2016, de conformitat amb el pressupost aprovat per a aquest exercici i d’acord amb les xifres que apareixen a les fitxes de l’annex.

Per als anys 2017, 2018 i 2019, l’ajuntament i la fundació signaran cada any un protocol on es concretaran els imports de la subvenció per a cada nivell i any, en funció del pressupost municipal aprovat.

SISÈ.- Execució i justificació

1.  A càrrec de la subvenció acordada per a cada any es podran justificar despeses generades des de l’1 de gener fins el 31 de desembre de l’any de referència.

2.  La fundació
disposarà com a màxim fins el 31 de gener de l’any següent per a trametre a l’ajuntament la justificació de les actuacions objecte de subvenció.

3.  La despesa elegible serà la corresponent a cadascun dels dos nivells en que es concreta la cooperació.

4.  Les factures presentades com a justificació hauran d’estar datades de conformitat amb el que es preveu al Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat per Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, i es referiran, en tot cas, a actuacions realitzades durant el període d’execució establert.

5.  En cas que les justificacions no siguin conformes per requisits materials, l’ajuntament informarà a la fundació dels defectes observats, demanant-li, si s’escau, l’emissió d’una justificació rectificativa.

6.  En el moment que el Patronat de la fundació aprovi els comptes anuals corresponents a cada exercici que hagi estat objecte de subvenció, es remetrà una còpia a l’ajuntament.

SETÈ.- Supervisió del conveni

Per a la supervisió i control del present conveni, les parts actuants podran constituir de comú acord una comissió de seguiment formada per persones representants d’ambdues parts.  Aquesta comissió tindrà la facultat de conèixer i resoldre les incidències que es puguin produir en desenvolupament del conveni.

VUITÈ.- Pagament

La subvenció es pagarà en els terminis que figuren a cadascuna de les fitxes de l’annex i dels protocols anuals.

NOVÈ.- Modificacions

En cas d’impossibilitat de complir amb els terminis d’execució i/o justificació previstos, la fundació haurà de comunicar-ho a l’ajuntament.

En el supòsit que un cop concedida la subvenció, la fundació manifesti que s’ha produït un canvi en les actuacions objecte d’aquest conveni, podrà sol·licitar que es modifiqui per tal que quedi recollit en el clausulat.

Les modificacions anteriors tindran caràcter excepcional i requeriran sol·licitud raonada i suficientment motivada per part de la fundació.

DESÈ.- Compatibilitat

La subvenció regulada en aquest conveni és compatible amb qualsevol altre ajut que pugui rebre amb aquesta finalitat la fundació d’altres administracions públiques, d’altres ens públics o privats o de particulars, nacionals o internacionals.

En el cas que les subvencions, aportacions o ajudes rebudes per la fundació per les actuacions subvencionades superin el 100 per cent del cost de les mateixes, la subvenció de l’ajuntament s’ajustarà proporcionalment a la baixa.

ONZÈ.- Incompliment

L’incompliment del present conveni per qualsevol de les parts signatàries pot donar lloc a la seva resolució.

Si escau, l’ajuntament podrà aplicar cautelarment, en via administrativa, qualsevol de les mesures previstes al Capítol I del Títol III del ROAS.

DOTZÈ.- Formes d’extinció

El present conveni es pot extingir per les causes següents:

a)  Per la realització del seu objecte o finalització del seu termini de vigència.

b)  Per resolució, d’acord amb el pacte anterior.

c)  Per avinença de les parts signatàries.

d)  Per les causes susceptibles de determinar la resolució dels contractes administratius.

TRETZÈ.- Jurisdicció competent

La naturalesa administrativa del present conveni fa que siguin competents per a resoldre en darrera instància els conflictes i incidències que puguin suscitar-se, els òrgans de l’ordre jurisdiccional contenciós administratiu.

CATORZÈ.- Responsabilitat enfront tercers

La responsabilitat que es pugui generar enfront tercers, a conseqüència de les actuacions derivades del desplegament d’aquest conveni, correspon a la fundació com a executora material de les actuacions subvencionades.

I, en prova de conformitat, els atorgants signen el present conveni, per duplicat i a un sol efecte, en el lloc i la data indicats a l’encapçalament.

 

L’alcalde,

Ignasi Giménez Renom

El vicepresident de Fundació Privada Obra Social Benèfica de Castellar del Vallès,

__

El secretari accidental,

Cristòfol Torra Miró

 

Annex

Conveni per a l’any 2016

Fitxes incloses:

Fitxa 1 – Despeses d’interessos i amortitzacions de préstecs

Fitxa 2 – Inversions noves o despeses de reparació, manteniment i conservació d’equipaments

Conveni per a l’any 2016

Fitxa 1

Despeses d’interessos i amortitzacions de préstecs

1. Import màxim subvencionable

L’import màxim subvencionable durant l’any 2016 serà de:

a) Interessos, 53.300,00 EUR

b) Amortitzacions, 89.000,00 EUR

que es corresponen amb el següent detall per préstec:

 

 

 

Prestamista i codi préstec

Previsió

interessos

(EUR)

Previsió

amortitzacions

(EUR)

BBVA-0182.6035.48.0830000326

41.700,00

35.000,00

Catalunya   Banc-2013.0638.12.9621436000

5.300,00

34.400,00

Caixabank-9620.31115507822

6.300,00

19.600,00

 

El detall per préstec es únicament orientatiu; la subvenció es concedeix pels imports màxims globals referits anteriorment, i la justificació es realitzarà atenent a aquests imports màxims globals per al conjunt dels tres préstecs. 

2. Forma de pagament de la subvenció

 

La subvenció s’abonarà en cinc pagaments, de la manera següent:

- 35.575,00 EUR abans del dia 31 de març de 2016

- 35.575,00 EUR abans del dia 30 de juny de 2016

- 35.575,00 EUR abans del dia 30 de setembre de 2016

- 23.800,00 EUR abans del dia 31 de desembre de 2016

- 11.775,00 EUR un cop es presenti i s’aprovi la justificació de la despesa realitzada

L’últim pagament s’ajustarà a la baixa en cas que la justificació presentada sigui per un import inferior als imports màxims subvencionables referits a l’apartat 1 anterior.

3. Forma i termini de la justificació

La justificació de la subvenció es realitzarà mitjançant la presentació de còpia validada pel Servei d’Atenció Ciutadana dels rebuts emesos per cada entitat financera.

El termini màxim per a presentar la documentació acreditativa de la utilització de la subvenció és el 31 de gener de 2017

Conveni per a l’any 2016

Fitxa 2

Inversions noves o despeses de reparació, manteniment i conservació d’equipaments

1. Actuacions subvencionables

L’any 2016 les actuacions subvencionables seran les obres del pla d’autoprotecció (PAU) de l’edifici sensible.

2. Import màxim subvencionable

L’import màxim subvencionable durant l’any 2016 serà de 52.700,00 EUR

3. Forma de pagament de la subvenció

La subvenció s’abonarà en dos pagaments, de la manera següent:

- 26.350,00 EUR en concepte de bestreta, abans del dia 31 de març de 2016

- 26.350,00 EUR un cop es presenti i s’aprovi la justificació de la despesa realitzada

L’últim pagament s’ajustarà a la baixa en cas que la justificació presentada sigui per un import inferior a l’import màxim subvencionable referit a l’apartat 1 anterior.

4. Forma i termini de la justificació

La justificació de la subvenció es realitzarà mitjançant la presentació de còpia validada pel Servei d’Atenció Ciutadana de les factures corresponents a les actuacions realitzades, i una memòria descriptiva d’aquestes.

El termini màxim per a presentar la documentació acreditativa de la utilització de la subvenció és el 31 de gener de 2017”

SEGON.- Autoritzar i disposar la despesa corresponent a l’anualitat 2016 per un import total de 195.000,00 EUR a càrrec de les partides següents del pressupost municipal, tot condicionant la seva efectivitat a l’aprovació definitiva del pressupost de 2016:

- C4-2319-489.22, per 53.300,00 EUR

- C4-2319-780.02, per 141.700,00 EUR

TERCER.- Notificaraquest acord a Fundació Privada Obra Social Benèfica de Castellar del Vallès i a Intervenció.

 

VOTACIÓ: LA PROPOSTA FOU APROVADA PER MAJORIA ABSOLUTA, AMB EL

SEGÜENT RESULTAT:

  • Vots a favor: QUINZE (15) dels regidors de Som de Castellar-PSC-CP i  ERC  
  • Vots en contra: DOS  ( 2)  de les regidores de CDC 
  • Abstencions : QUATRE ( 4) dels regidors de  Nosaltres Decidim Castellar

Cercador










Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40