Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Acords municipals anteriors a 31 de desembre de 2017

La pàgina s'ha generat el 24/11/2024 05:01:30

16. Moció d’ERC de suport a les petites i mitjanes empreses contra la morositat (Acord Ple 23/02/16)

ATÈS que la major part del teixit productiu de la ciutat està format per petites i mitjanes empreses que generen un important gruix de l’ocupació a la ciutat.

ATÈS que el període mig de pagament de l’Ajuntament de castellar del Vallès és de 18’97 dies amb els seus proveïdors, millorant fins i tot el termini màxim legal de 30 dies que marca la llei contra la morositat de les administracions públiques.

ATÈS que l’Ajuntament de castellar del Vallès és un dels agents amb capacitat inversora i de contractació de la ciutat.

ATÈS que algunes de les contractacions de l’Ajuntament afavoreix que hi puguin accedir les gran empreses en detriment de les pimes, que participen d’aquestes licitacions mitjançant subcontractacions per part de les gran empreses.

ATÈS que tal i com ha quedat demostrar per l’estudi elaborat per la Plataforma Multisectorial contra la Morositat, liderada per PIMEC i avalat per la Universitat Pompeu Fabra, existeixen divergències molt considerables entre el període mig de pagament legal, el que anuncien aquestes empreses i el període mig de pagament real a empreses subcontractades.

ATÈS que la morositat ha provocat aproximament un terç de les fallides d’empreses des de l‘inici de la crisi a l’Estat espanyol a causa de la manca de liquiditat i els costes de finançament.

El grup municipal d’ERC, davant el risc que suposa per a les petites i mitjanes empreses del municipi demana a l’Ajuntament Ple l’adopció dels següents

ACORDS:

PRIMER.- Impulsar un Pactede Municipi de suport a les petites i mitjanes empreses i contra la morositat, que inclogui un seguit d’actuacions com les que es detallen en els següents acords.

SEGON.- Garantir  que es compleixi de forma efectiva el termini de pagament en totes les contractacions i subcontractacions que es realitzin relacionades amb l’Ajuntament. Per això, s’introduirà al plec de clàusules  administratives generals de l’Ajuntament de Castellar del Vallès una clàusula que estableixi l’obligació de l’empresa adjudicatària a presentar, una vegada finalitzada l’adjudicació, una relació de factures i comprovants de pagament de les empreses subcontractades. Amb l’objectiu de garantir l’efectiu compliment dels terminis de pagament, els quals seran verificats pel consistori.

TERCER.- Adoptar mesures per excloure d’aquests processos les empreses que no compleixin els terminis legalment establerts dintre del marc legal vigent.

 

VOTACIÓ: FOU APROVADA PER UNANIMITAT

Cercador










Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40