Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Acords municipals anteriors a 31 de desembre de 2017

La pàgina s'ha generat el 24/11/2024 15:54:15

05. Aprovar l'acord de la mesa general de negociació que modifica parcialment les condicions de treball comuns dels empleats públics de l'ajuntament de Castellar del Vallès.

Atès que la Mesa general de Negociació de l’Ajuntament de Castellar del Vallès és un òrgan paritari constituït el 14 de març de 2014 per tractar totes aquelles matèries susceptibles de negociació, dins de l’àmbit competencial propi d’aquesta administració pública.

Atès que fruit d’un període de negociació previ entre les parts legitimades, la Mesa general de Negociació va formalitzar una sèrie d’acords pel que fa a la regulació de determinats complements salarials, que modifiquen parcialment els ja existents i que venien regulats al conveni de l’ajuntament.

Vist que els acords pretenen corregir certes disfuncions existents a determinats llocs de treball entre el complement específic i les condicions de treball que tenen assignades.

Atès que els acords va ser ratificats pel conjunts dels empleats públics de l’ajuntament, mitjançant assemblea celebrada el passat 31 de maig de 2016.

Vist l’informe emès pel cap d’unitat de Recursos Humans de data 6 de juny de 2016.

Vist l’informe de la Intervenció Municipal amb observacions de 21 de juny .

Atès que les condicions de treball acordades són objecte de negociació, en relació amb les competències pròpies de l’ajuntament, tal i com estableix l’article 37.1 del Real decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, que aprova el text refós de la llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic.

Atès que els acords han de versar sobre matèries competència dels òrgans de govern de les administracions públiques i, perquè tinguin validesa i eficàcia, serà necessària l’aprovació expressa i formal per part d’aquests òrgans, de conformitat amb el que estableix l’article 38.3 del Real decret legislatiu 5/2015, de 30 d’octubre, que aprova el text refós de la llei de l’estatut bàsic de l’empleat públic.

Atès que la competència per l’aprovació de l’expedient correspon al ple de l’ajuntament, d’acord amb l’article 52.2 lletra r) del text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat per Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril.

L’Ajuntament Ple

ACORDA:

PRIMER.- Aprovar, en tots els seus termes, l’acord de la Mesa General de Negociació que modifica parcialment les condicions de treball comuns dels empleats públics de l’Ajuntament de Castellar del Vallès, signat en data 31 de maig de 2016 i que es transcriu a continuació:

MODIFICACIÓ PARCIAL DE LES CONDICIONS DE TREBALL COMUNS AL PERSONAL FUNCIONARI I LABORAL DE L’AJUNTAMENT DE CASTELLAR DEL VALLÈS

Els aquí presents es reconeixen mútuament capacitat i legitimació per tal de signar aquest document, el qual haurà de ser ratificat pel Ple Municipal.

Representants de l’Ajuntament:

-          Sra. Anna Marmol Martínez, Regidora d’Organització i Recursos Humans

-          Sr. Pablo Maldonado Arauz, Cap d’unitat de Recursos Humans

Representants dels empleats públics:

Per la secció sindical de CCOO:

-          Sr. Juan Francisco Martín

-          Sr. Jaume Avalos

-          Sr. David Borja

-          Sra. Roser Bosch

Per la secció sindical de UGT:

-          Sr. Aurelio Lozano

-          Sr. Jesús Barbero

Aquest document és el resultat de les negociacions dutes a terme durant el període desembre de 2015 al març de 2016, en el marc de la Mesa General de Negociació Comú, donant com a resultat una modificació parcial del conveni de l’ajuntament de Castellar del Vallès, en els termes que firmem aquest document, restant vigents la resta de disposicions que no s’han vist afectades per aquesta modificació parcial.

Article 1.- Modificació de l’article 34.6 del Conveni:

“Article 34.6. Complement per jornada partida: es reconeix exclusivament als llocs per als qual l’Ajuntament exigeix una jornada de matí i tarda determinada, generalment perquè són llocs d’atenció al públic amb horaris tancats.

El seu import serà el resultat d’aplicar un percentatge sobre la retribució bruta mensual del lloc de treball afectat, aquest percentatge variarà en funció del número de jornades partides setmanals que tinguin assignades els empleats públics afectats per tenir jornada partida.

El seu import serà:

Una jornada partida setmanal: 6% retribució bruta mensual.

Dos jornades partides setmanals: 11% retribució bruta mensual.

Tres jornades partides setmanals: 12% retribució bruta mensual.

Quatre jornades partides setmanals: 13% retribució bruta mensual.

Cinc jornades partides setmanals: 14% retribució bruta mensual.

En cap cas la retribució bruta per la realització d’1 jornada partida a la setmana podrà ser inferior als 80 euros mensuals.

El complement de jornada partida és incompatible amb la percepció del complement de dedicació i complement de flexibilitat.

Aquest complements es perceben per 14 mensualitats i s’actualitzen cada any d’acord amb l’IPC estatal i s’acorden, modifiquen i extingeixen per acord de d’Alcaldia o Junta de Govern Local.

Article 2.- Modificació de l’article 34.8 del Conveni:

“Article 34.8. Complement de dedicació: es reconeix als llocs de treball fora de la Policia Local en els que existeixi una variació de la dedicació en termes quantitatius, coneguda i planificable, i que consisteix en realitzar una jornada setmanal superior a la ordinària de forma continuada i estructural.

L’import del complement vindrà determinat en funció de la retribució bruta del lloc de treball afectat (preu hora), distingint dos nivells de dedicació:

-          Ampliació de la dedicació de fins a 2 hores i 30 minuts a la setmana.

-          Ampliació de la dedicació de fins a 5 hores a la setmana.

El complement de dedicació és incompatible amb el de nocturnitat, jornada partida i flexibilitat.

Aquest complement es perceben per 14 mensualitats i s’actualitzen cada any d’acord amb l’IPC estatal. S’acorden, modifiquen i extingeixen per acord d’Alcaldia o Junta de Govern Local.

Article 3.- S’afegeix al redactat del Conveni l’article 34.8 bis:

“Article 34.8 bis. Complement de disponibilitat: valora la penalitat que suposa el fet d’haver d’estar efectivament localitzable amb els mitjans que així ho assegurin i disponible fora de la jornada per atendre qualsevol incidència, emergència o imprevist allà on es produeixi.

S’estableixen dos tipus:

a)    Complement de disponibilitat ordinari: consistirà en un tram fix de 2.000 euros any dividit per 14 mensualitats per estar efectivament localitzable. Per altra banda s’estableix una part variable, que es remunerarà en concepte d’hora extraordinària, nocturna o festiva segons correspongui, i que pot arribar fins als 1.500 euros any en funció de les hores realitzades per atendre efectivament qualsevol incidència, emergència o imprevist fora de la jornada de treball. En el cas que el número d’hores realitzades superin aquest import, l’excés d’aquesta dedicació es compensarà a través del gaudi de dies lliures.

b)    Complement de disponibilitat especial pel servei de Brigada, Cultura i Esports: els empleats públics assignats, atesa la seva especial dedicació horària durant els diversos actes que es celebren en el decurs de l’any així com les incidències fora de jornada que de manera permanent es produeixen dins dels seus respectius àmbits, percebran un import fix que serà:

Tram bàsic: 3.500 euros any.

S’estableix una dedicació màxima per aquest tram de 200 hores anuals fora de la jornada ordinària. En el cas que el número d’hores realitzades durant l’any fos superior, l’excés d’aquesta dedicació es compensarà a través del gaudi de dies lliures.

Tram intensiu: 5.500 euros any.

El tram intensiu només s’atorgarà en aquells casos que els ocupants dels llocs de treball han d’estar localitzables i al servei de la corporació les 24 hores del dia, incloent caps de setmana i festius.

S’estableix una dedicació màxima per aquest tram de 300 hores anuals fora de la jornada ordinària. En el cas que el número d’hores realitzades durant l’any fos superior, l’excés d’aquesta dedicació es compensarà a través del gaudi de dies lliures.

Aquests complement es perceben per 14 mensualitats i s’actualitzen cada any d’acord amb l’IPC estatal. S’acorden, modifiquen i extingeixen per acord d’Alcaldia o Junta de Govern Local.

 

Article 4.- S’afegeix al redactat del Conveni l’article 34.8 ter:

“Article 34.8 ter. Complement de flexibilitat: valora la penalitat que suposa el fet d’haver de realitzar activitats prèviament planificades o previstes, més enllà de la distribució de l’horari estàndar. Està associat al concepte d’autoregulació de la dedicació assignada al lloc de treball i és incompatible amb el complement de jornada partida i el de dedicació.

S’estableix un complement de 1.500 euros any que percebran per 14 mensualitats i s’actualitzarà cada any d’acord amb l’IPC estatal. S’acorden, modifiquen i extingeixen per acord d’Alcaldia o Junta de Govern Local.

Article 5.- S’afegeix al redactat del Conveni l’article 34.8 quater:

“Article 34.8 quater. Complement d’atenció al públic: valora la especial dedicació de determinats empleats que ocupen llocs de treball identificats a la relació de llocs de treball com de informador/a, que realitzen tasques d’atenció al ciutadà, tramitació administrativa, informació i registre de documents, de tal manera que dites tasques van més enllà de la facilitació al ciutadà d’alguna dada, una indicació o una advertència.

S’estableix un complement de 1.841,42 euros any que percebran per 14 mensualitats i s’actualitzarà cada any d’acord amb l’IPC estatal. S’acorden, modifiquen i extingeixen per acord d’Alcaldia o Junta de Govern Local.

Article 6.- Vigència dels acords:

Aquest acord entrarà en vigor el dia següent al de la seva aprovació per part del Ple Municipal i amb efectes retroactius des del dia 1 de gener de 2016”.

SEGON.- Amb l’entrada en vigor d’aquests acords resten derogats els articles 34.6 i 34.8 de l’actual conveni de l’Ajuntament de Castellar del Vallès.

TERCER.- Notificar aquest acord a la unitat Recursos Humans, Intervenció i els representants dels treballadors.

 VOTACIÓ: FOU APROVADA PER UNANIMITAT

 

Cercador










Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40