ANTECEDENTS
La Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona, en sessió celebrada el dia 24 de maig de 2016 va aprovar definitivament el Pla d’ordenació urbanística municipal de Castellar del Vallès, promogut i tramès per l’Ajuntament, supeditant-ne la seva publicació i conseqüent executivitat a la presentació d’un text refós que incorpori un seguit de prescripcions.
L’ajuntament de Castellar del Vallès en sessió de Ple celebrat el dia 28 de juny de 2016 va adoptar, entre d’altres, l’acord següent:
PRIMER.- Assumir l’informe emès per l’equip redactor del POUM, que figura a l’expedient i es dóna per reproduït, comprensiu de la justificació i motivació de la incorporació en el document de les prescripcions assenyalades a l’acord de la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona.
SEGON.- Aprovar amb el quòrum previst en l’art. 47.2 II de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i l’article 22.2.c de la mateixa Llei, en relació amb l’art. 92 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme, el Text Refós del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Castellar del Vallès, que incorpora les prescripcions fetes per la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona en l’acord d’aprovació definitiva, pres en la sessió celebrada el dia 24 de maig de 2016.
TERCER.- Sotmetre la modificació del POUM plasmada a partir de la prescripció definida en l’apartat 1.7 de l’acord notificat per la CTUB a informació pública pel termini d'un mes, mitjançant anunci al Butlletí Oficial de la Província, al DOGC i a dos dels diaris de més divulgació en l'àmbit municipal o supramunicipal, per tal que qualsevol que ho desitgi pugui examinar-lo i adduir, durant el termini esmentat, les al·legacions o observacions que consideri oportunes.
QUART.- Elevar l’expedient del Text refós del POUM de Castellar del Vallès, en el cas que no es presentin al·legacions, a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona, juntament amb el text de la memòria, les normes urbanístiques i els plànols d’ordenació en suport informàtic i en format de tractament de textos, en compliment de l’art. 18.4 del Decret 305/206, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’Urbanisme de Catalunya, als efectes de la seva verificació, publicació i conseqüent executivitat.
L’esmentat acord va ser sotmès a informació pública en allò relatiu a la prescripció definida en l’apartat 1.7 de l’acord notificat per la CTUB.
Modificació del redactat de l’article 90 de les normes del POUM.
El sòl qualificat com a sistema d’espais verds en sòl urbà serà de titularitat pública.
Algunes de les zones verdes de transició incloses en el POUM aprovat provisionalment no són de titularitat pública, atès que provenen de planejament derivat dels anys 60 sense projecte de reparcel·lació i sense haver efectuat les cessions corresponents. S’està tramitant la cessió per part dels promotors de les urbanitzacions. Tot i així es proposa modificar el règim urbanístic d’aquests sols, mantenint la seva qualificació com a zones verdes de transició, però classificant-los com a sòl no urbanitzable, aconseguint amb aquesta determinació els mateixos objectius establerts en el document del Pla.
Es modifica per tant el règim urbanístic d’alguna de les zones verdes de transició mantenint la seva qualificació com a zones verdes però classificant-les com a sòl no urbanitzable, atès que el sòl qualificat com a sistema d’espais verds en sòl urbà és de titularitat pública.
Cal tenir en compte que les zones interessades, grafiades en els plànols nº1 classificació del sòl i 3a qualificació del sòl no urbanitzable, no han sofert cap tipus de transformació física o urbanística, i continuaran tenint la funció d’element fonamental que integra l’estructura general bàsica d’ordenació del territori, atès que es manté la seva qualificació de zona verda de transició.
Els edictes corresponents van ser publicats el divendres 1 de juliol al DOGC nº7153, al BOPB i als diaris “El Periódico” i “Ara”.
En el transcurs de la informació pública s’han presentat un total de 4 escrits d’al·legacions que no són objecte de la prescripció sotmesa a informació, essent les següents:
1.- M. Montserrat Vega Castellví Reg. Entrada nº2016/8462 de 15 de juliol
2.- Concepción Casals Serracant. Reg. Entrada nº2016/8463 de 15 de juliol
3.- Carmen Balart Pich. Reg. Entrada nº2016/8464 de 15 de juliol
4.- Diametture,SA/UTE Tradeinsa-Civir Reg. Entrada nº2016/8608 de 20 de juliol
Els escrits interessats es ratifiquen íntegrament en les al·legacions presentades al seu dia, demanant la seva total estimació.
D’altra part, les al·legacions presentades al seu dia varen ser informades i acceptades parcialment en l’acord d’aprovació provisional del POUM, en el sentit següent:
PE03(Al·legació núm. 04) |
|
Dades presentació |
14/05/2014 reg. 2014/5087 |
Tipologia/Raó Social |
Persona física |
Dades Personals |
M. Montserrat Vega Castellví |
Adreça |
c/ Sant Iscle, 7. 08211-Castellar del Vallès |
Bloc temàtic/Sub-bloc temàtic |
1 / 1.5 Condicions ordenació |
Contingut de l’al·legació |
La finca de la seva propietat, carrer St. Iscle 7, s’inclou en el PE02-Nucli Antic, el qual es tramitarà posteriorment. El POUM no aclareix condicions o limitacions ni normes concretes d’aquest pla especial , i a més el PEU remet a un article, el 204, que és erroni considera que aquesta falta de previsió de les normes del PE, incorrerà en nul·litat de ple dret. Aclariment de la nomenclatura CU-17 dels plànols. |
PE03 (al·legació núm. 4) Estimada Parcialment
S’ha comprovat que efectivament hi ha una remissió a algun article errònia i s’ha corregit. Altrament, cal fer esment que la volumetria i aprofitament de la finca queden regulades amb el present POUM i que el PE Nucli Antic a desenvolupar a posteriori tan sols incidirà en temes d’acabats i materials i qüestions paisatgístiques i ambientals de la zona del nucli antic.
La nomenclatura CU-17 grafiada correspon a l’Inventari de Béns d’Interès Local, donat que aquest habitatge forma part d’un conjunt protegit d’habitatges: Conjunt del C/ St. Iscle amb protecció a nivell ambiental.
PE02 (Al·legació núm. 03 ) |
|
Dades presentació |
09/05/2014 reg. 2014/4903 |
Tipologia/Raó Social |
Persona física |
Dades Personals |
Concepción Casals Serracant |
Adreça |
c/ Dr. Portabella, 3. 08211-Sant Feliu del Racó (Castellar del Vallès) |
Bloc temàtic/Sub-bloc temàtic |
2 / 2.1 PMUs |
Contingut de l’al·legació |
1.- L´al·legant està d’acord a l’eliminació de l´ARE Turuguet. 2.- No esta d’acord amb la proposta que la seva finca, inclosa a l´ARE Turuguet, passi a formar part del PMU-07, perquè suposa classificar la finca com a SUNC, qüestió que no s’ajusta a dret ni a realitat, es tracta d’un SUC, ja que té tots els serveis urbanístics bàsics executats amb la reparcel·lació del polígon del Pla de la Bruguera, que ja va realitzar totes les cessions. Per tant, és improcedent la cessió gratuïta del 10% d’aprofitament urbanístic, els deures d’urbanització, i també improcedent la reducció a 1,00 de l’aprofitament urbanístic respecte de l´ARE Turuguet. 3.- Sol·licita previsió d’execució del sector dins el primer sexenni.
|
PE02 (al·legació núm. 3) Estimada Parcialment
S’ha estimat l’al·legació en allò que fa referència a l’anul·lació de l’ARE Turuguet i al canvi a la previsió d’execució durant el primer sexenni. Tanmateix, cal indicar que la delimitació de l’ARE primer i la del PMU07 després, suposen la desconsolidació del sector d’acord amb el que es determina a l’art. 31 del TRLU i, per tant, com a SUNC s’hauran de fer les cessions que corresponguin, segons el que estableix l’art. 40 del TRLU i l’art. 40.2 del RLU, donat que es tracta d’una actuació urbanística que té per objecte la transformació dels usos principals del sector. S’ha determinat l’edificabilitat bruta en funció de la delimitació de dos plans de millora, els PMU-07a i el PMU-07b que comporten unes càrregues diferents de les que es derivaven de l’ARE Turuguet.
PE04 (Al·legació núm.07 ) |
|
Dades presentació |
21/05/2014 reg. 2014/5306 |
Tipologia/Raó Social |
Persona física |
Dades Personals |
Carmen Balart Pich |
Adreça |
Pl. Freixa Argemí, 8, 5A. 08224-Terrassa |
Bloc temàtic/Sub-bloc temàtic |
3 / 3.2 Àmbits |
Contingut de l’al·legació |
Sol·licita la rectificació de greus vicis que incorre el POUM ja que afecta a la seva propietat :la qualificació i la protecció el pla vigent l a seva propietat està classificada com a SNU ordinari i passa en el POUM com a SNU amb 2 tipus de protecció : la protecció especial clau 17 del riu Ripoll , i la del catàleg de bens a protegir com és la masia. També hi ha la protecció arqueològica JAV-9_168. Demana que no s’inclogui en el PE del riu Ripoll, ja que és a tocar de la zona urbana. Hi ha errors d’articles en les NNUU: l´art. 17. Manifesta inseguretat jurídica perquè el POUM no determina quines són les limitacions i restriccions del futur pla especial del riu Ripoll. Demana que se l’exclogui del PEriu Ripoll i un tema d’indemnització per catàleg.
|
PE04 (al·legació núm. 7) Estimada Parcialment
S’ha estimat l’al·legació en la part que fa referència a la remissió a algun article de la normativa que és errònia i s’ha corregit. Per altra banda, la determinació de sòl d’especial protecció ve donada pel Pla Territorial Metropolità de Barcelona i el POUM com a figura de rang inferior ha de recollir aquestes determinacions. Geogràficament, tot i la distància la finca forma part de la conca del riu, per tant, la qualificació que li correspon és la que té assignada. El POUM ha d’indicar l’àmbit, els objectius, condicions d’edificació, condicions d’ordenació i ús, les condicions de gestió i de tramitació i el règim transitori, pel proper desenvolupament del corresponent pla especial. El pla especial és el que ha de desenvolupar i concretar totes les possibilitats del sector.
Altrament la catalogació de béns no és un fet indemnitzable, donat que es considera un valor pel bé. Les possibilitats de construcció a la finca venen determinades pels paràmetres de construcció en sòl no urbanitzable independentment de la catalogació, que només limita l’ampliació del bé catalogat en determinats casos, podent-se materialitzar l’edificabilitat en altres punt de la finca.
Es recullen les seves aportacions per la redacció del Pla especial de construccions en sòl no urbanitzable que està prevista un cop finalitzi la tramitació del Pla especial del Catàleg de béns protegits.
Finalment en relació a les mercantils Diametture,SA/UTE Tradeinsa-Civir van presentar la corresponent al·legació amb registre d’entrada nº2015/11017 el dia 30 de setembre de 2015, i per tant, fora de termini, al·legació, que, a mes a mes, com la resta, no es refereixen als extrems sotmesos a informació pública.
S’ha emès en data 1 de setembre de 2016, informe favorable per part del tècnic redactor del projecte Sr. Sebastià Jornet i Fornet.
S’ha emès, en data d’1 de setembre de 2016, per part de la Cap d’unitat jurídica i administrativa, informe jurídic en relació a la desestimació de les al·legacions presentades a l’acord d’aprovació del Text refós del POUM de Castellar del Vallès.
Consta a l’expedient informe favorable de Secretaria de data 1 de setembre, que posa de manifest que l’expedient compte amb els informes tècnics i jurídics procedents, que l’acord que es sotmet al Ple exigeix esser adoptat amb el vot favorable de la majoria absoluta del nombre legal de la Corporació, de conformitat al que estableix l’article 47,2,ll) de la Llei 7/1965 de 2 d’abril, de bases de règim local, i article 114.3.k) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril pel qual s’aprova el text refós de la Llei de règim local de Catalunya, i que s’ha de trametre l’expedient a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona, a efectes de la seva verificació, publicació, i conseqüent executivitat.
NORMATIVA APLICABLE
l’article 92 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme regula el tipus de resolució definitiva del planejament urbanístic.
Article 92
Tipus de resolucions definitives sobre el planejament urbanístic
1. L'òrgan competent per a l'aprovació definitiva d'una figura del planejament urbanístic pot adoptar la resolució que escaigui d'entre les següents:
a) L'aprovació pura i simple del planejament, o bé amb prescripcions de caràcter puntual que no exigeixin un nou tràmit d'informació pública.
b) La suspensió total o parcial del tràmit d'aprovació del planejament, per raó de deficiències esmenables.
c) La denegació motivada de l'aprovació del planejament, per raó de vicis o defectes no esmenables.
d) El retorn de l'expedient, si no és complet o hi manca algun tràmit.
3. Les esmenes a què es refereixen els apartats 1.a i 1.b han d'ésser introduïdes en el planejament urbanístic per l'organisme que n'hagi aprovat el tràmit anterior, el qual ha de presentar novament el document esmenat a l'aprovació definitiva de l'òrgan competent, després d'haver convocat, si ho determina l'acord de suspensió, i d'acord amb el que sigui establert per reglament, un nou tràmit d'informació pública. Si, un cop fet l'advertiment pertinent, el dit organisme no presenta el document esmenat en el termini de tres mesos, es produeix la caducitat de l'expedient, llevat que les persones promotores sol·licitin de subrogar-s'hi o que, per raons d'interès general, resulti convenient de culminar l'expedient i, amb vista a això, s'hi subrogui l'òrgan competent per a l'aprovació definitiva.
Incorporades les prescripcions donades per la CTUB, el Ple de l’ajuntament de Castellar del Vallès ha de verificar el text refós i remetre el document a la Comissió.
Pel què fa la documentació a remetre, l’art. 17.6 en relació al 18.4 del Decret 305/206, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’Urbanisme de Catalunya, ha de contenir l’expedient complet en format paper i com a mínim el text de la memòria, les normes urbanístiques i els plànols d’ordenació en suport informàtic i en format de tractament de textos
L’aprovació del text refós és del Ple de l’ajuntament en virtut del que disposa l’article 22.2.c de la 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, i necessita del quòrum determinat a l’art. 47.2 II de la mateixa Llei, que haurà d’adoptar l’acord amb el vot favorable de la majoria absoluta del nombre legal de membres de la corporació.
La Comissió Informativa de Planificació de conformitat amb allò disposat al Capítol segon, Secció primera del Reglament Orgànic Municipal aprovat el 24 de febrer de 2015, en relació amb els articles 123.1 i 126.1 del Real Decreto 2568/1986, de 28 de novembre, Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic dels Ens locals, proposa als Ple de l’Ajuntament l’adopció dels següents
ACORDS:
PRIMER.- Desestimar íntegrament les al·legacions presentades en relació amb l’expedient d’aprovació del text refós del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Castellar del Vallès, atès que el seu contingut no és objecte de l’exposició pública donada tal i com consta en l’informe emès pels serveis tècnics municipals.
1.- M. Montserrat Vega Castellví Reg. Entrada nº2016/8462 de 15 de juliol
2.- Concepción Casals Serracant. Reg. Entrada nº2016/8463 de 15 de juliol
3.- Carmen Balart Pich. Reg. Entrada nº2016/8464 de 15 de juliol
4.- Diametture,SA/UTE Tradeinsa-Civir Reg. Entrada nº2016/8608 de 20 de juliol
SEGON.- Ratificar, amb el quòrum previst en l’art. 47.2 II de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, article 114.3.k) del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril pel que s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i l’article 22.2.c de la mateixa Llei, en relació amb l’art. 92 del TRLUC, l’acord pres pel Ple de l’Ajuntament de Castellar el dia 28 de juny de 2016, en relació a l’aprovació del Text Refós del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Castellar del Vallès, que incorpora les prescripcions fetes per la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona en l’acord d’aprovació definitiva, pres en la sessió celebrada el dia 24 de maig de 2016.
TERCER.- Elevar l’expedient del Text refós del POUM de Castellar del Vallès a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona, juntament amb el text de la memòria, les normes urbanístiques i els plànols d’ordenació en suport informàtic i en format de tractament de textos, en compliment de l’art. 18.4 del Decret 305/206, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’Urbanisme de Catalunya, als efectes de la seva verificació, publicació i conseqüent executivitat.
Aquest acord requereix per la seva aprovació la majoria absoluta dels membres legals i fou aprovat de la forma següent:
VOTACIÓ: LA PROPOSTA FOU APROVADA, AMB EL SEGÜENT RESULTAT:
Vots a favor: ONZE (11) dels regidors de Som de Castellar-PSC,
Vots en contra: DEU (10) dels regidors d’ERC, Decidim, Castellar i CDC
Abstencions : CAP