Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Acords municipals anteriors a 31 de desembre de 2017

La pàgina s'ha generat el 19/05/2024 23:41:26

03. Aprovar inicialment la modificació de crèdit 1/2017 del pressupost de l'Ajuntament i les Bases d’execució

ATÈS que l’alcalde ha ordenat la incoació d’expedient d’autorització de crèdit extraordinari al pressupost de despeses de l’ajuntament, d’acord amb el que es preveu a l’article 177 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

ATÈS que en la tramitació de la modificació de crèdit s’ha seguit el que disposen els articles 8, 9, 10 i 11 de les Bases d’Execució del pressupost.

VIST l’informe del director de Serveis Econòmics, de data 17 de gener de 2017

VIST l’informe de la interventora, de data 17 de gener de 2017

L’Ajuntament Ple

ACORDA

PRIMER.- Aprovar inicialment la modificació de crèdit número 1/2017 del pressupost de l’ajuntament, d’acord amb el detall que figura a l’expedient i amb el resum següent:

ESTAT DE DESPESES

 

 

Codi partida

 

 

Descripció partida

Modificació de crèdit

Tipus

mod.

crèdit

En augment

(EUR)

En disminució

(EUR)

A3-1530-619.01

Condicionament espai públic. Serves generals de vies públiques

 

50.000,00

TN

B5-1350-624.03

Adquisició de vehicles. Serveis generals de protecció civil

50.000,00

 

CE

 

 

 

 

 

Total modificacions estat de despeses ..............................

50.000,00

50.000,00

 

SEGON.- Aprovar inicialment la modificació de les Bases d’execució del pressupost general en els articles que es relacionen a continuació:

Article 22. Procediments de gestió dels documents comptables

Es modifica l’apartat 2, que passa a tenir la redacció següent:

“2. Amb caràcter previ a l’aprovació de la disposició, en els casos de contractes que excedeixin de 2.500,00 EUR (IVA exclòs) la dependència gestora haurà de sol·licitar informe a la Intervenció, que expedirà el corresponent certificat d’existència de crèdit (document comptable RC), i tramitar el corresponent expedient administratiu d’adjudicació (que donarà lloc a la comptabilització de la fase AD).  Aquest procediment se seguirà, també, en tots els casos de contractes de serveis amb persones físiques, independentment de la seva quantia.”

Article 26. Procediments de contractació dels contractes menors

Es modifica l’article, que passa a tenir la redacció següent:

“1. Es consideren contractes menors:

a) Els d’obres amb valor estimat inferior a 50.000,00 EUR (IVA exclòs)

b) Els de subministraments o de serveis amb valor estimat inferior a 18.000,00 EUR (IVA exclòs)

Aquestes quanties experimentaran la corresponent adequació en cas de ser modificades a la normativa general en matèria de contractes del sector públic.

2. Els contractes menors de valor estimat fins a 2.500,00 EUR (IVA exclòs), amb excepció dels contractes de serveis amb persones físiques, s’exceptuen de la formació d’expedient administratiu de contractació i no estaran subjectes a intervenció prèvia, de conformitat amb l’article 219.1 del text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.  L’aprovació de la despesa es realitzarà mitjançant una resolució administrativa que agruparà els diferents contractes menors d’aquestes característiques realitzats en un determinat període de temps, a la qual s’incorporarà la factura corresponent.

3.  En els contractes menors de valor estimat superior a 2.500,00 EUR (IVA exclòs) i en els contractes menors de serveis amb persones físiques independentment de la seva quantia, la tramitació de l’expedient exigirà la formació d’expedient administratiu de contractació en el que s’inclourà: pressupost de la contractació, oferta del contractista, tramitació del corresponent document comptable, fiscalització prèvia de la Intervenció i resolució administrativa d’adjudicació.

L’òrgan competent per a resoldre l’expedient és la persona titular de la Regidoria de Recursos Generals i Serveis Municipals.”

Article 32. Bestretes de caixa fixa

Es modifica la lletra f) de l’apartat 10, que passa a tenir la redacció següent:

“f) Atencions benèfiques i d’assistència

- Concepte 480.00 Ajuts a famílies

- Concepte 480.13 Ajuts a famílies, menjador escolar

- Concepte 480.14 Ajuts a famílies, material escolar i activitats extraescolars

- Concepte 480.15 Ajuts a famílies, medicaments i atenció sanitària

- Concepte 480.16 Ajuts a famílies, subministraments

- Concepte 480,17 Ajuts a famílies, lloguers

Sempre que s0’hagi establert la normativa interna de desenvolupament de les corresponents aportacions.”

Article 41. Reconeixement de drets

Es modifica l’article, que passa a tenir la redacció següent:

“Procedirà el reconeixement de drets en l’estat de liquidació del pressupost quan, d’acord amb el procediment establert, es dicti el corresponent acte administratiu de liquidació del dret de cobrament, o document equivalent que el quantifiqui.”

Article 51. Procediment per a l’exercici de la funció interventora sobre ingressos, a través de la fiscalització limitada

Es modifica la denominació de l’article, que passa a ser la següent:

“Article 51. Procediment per a l’exercici de la funció interventora sobre ingressos, a través de la fiscalització posterior”

Es modifica l’article, que passa a tenir la redacció següent:

“Se substitueix la fiscalització prèvia en matèria d’ingressos per la presa de raó en comptabilitat.  Aquest sistema exigeix de la posterior comprovació plena d’ingressos sobre una mostra, recollint el seu resultat en un informe posterior regulat a l’article següent.”

Article 52. Informe sobre el control interventor ple a posteriori

Es modifica l’article, que passa a tenir la redacció següent:

“1. Atesa l’aprovació i establiment de la fiscalització posterior d’ingressos, l’òrgan interventor emetrà un informe anual sobre el resultat de les actuacions de control interventor ple a posteriori, sobre una mostra representativa d’expedients d’ingressos.

L’òrgan interventor determinarà els procediments a aplicar per a la selecció de la mostra.

2. Abans de la remissió d’aquest informe al Ple,e s donarà trasllat a les unitats gestores afectades per a què puguin presentar al·legacions en un termini màxim de 10 dies, amb l’objecte de que en relació a les mateixes l’òrgan interventor pugui emetre l’informe definitiu.”

TERCER.- Sotmetre la modificació de crèdit i de les Bases d’execució del pressupost a informació pública durant un termini de quinze dies comptats a partir del següent al de la publicació de l’anunci corresponent al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.

QUART.- Entendre definitivament aprovada la modificació de crèdit i de les Bases d’execució del pressupost en cas que no es presentin reclamacions en el període d’informació pública i publicar el resum per capítols i el nou redactat de l’article modificat de les Bases d’execució del pressupost en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, entrant en vigor una vegada publicada.

VOTACIÓ: LA PROPOSTA FOU APROVADA, PER MAJORIA

Vots a favor:     SETZE   ( 16) dels regidors de Som de Castellar-PSC, D’ERC i CDC

                       (PDeCAT)

Vots en contra:  CAP         

Abstencions :    QUATRE  ( 4) dels regidors de  Decidim Castellar

Cercador










Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40