Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Acords municipals anteriors a 31 de desembre de 2017

La pàgina s'ha generat el 5/05/2024 00:53:26

03. Aprovació de l’ampliació, revocació, modificació, confirmació i clarificació de la delegació de funcions en la Diputació de Barcelona en matèria de gestió, liquidació i recaptació d’ingressos de dret públic

ATÈS que el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat per Reial Decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, preveu a l’article 7 que les Entitats locals podran delegar en altres Entitats locals, en el territori de les quals, estiguin integrades les facultats de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic que els corresponguin.

ATÈS que a l’empara de la previsió legal, aquest ajuntament ha delegat en la Diputació de Barcelona les seves facultats de gestió, liquidació, inspecció i recaptació dels ingressos locals, mitjançant l’adopció dels corresponents acords plenaris.

ATÈS que d’altra banda, amb anterioritat a la present data, l’Ajuntament ha delegat altres facultats de gestió dels ingressos locals mitjançant l’adopció dels corresponents acords plenaris.

ATÈS que l’efectivitat de les relacions diàries entre la Diputació i l’Ajuntament, així com entre aquestes Entitats i els ciutadans interessats, han palesat en ocasions, la conveniència de disposar d'un acord plenari global, comprensiu de totes les funcions delegades, en ordre a acreditar amb suficient claredat la competència dels òrgans actuants

ATESA aquesta constatació i la importància que per al procediment tributari té la seguretat que l’òrgan actuant és el competent, aconsellen la major clarificació possible pel que fa referència a l’abast de les funcions concretes que s’exerceixen per l’Ens delegat. També els pronunciaments jurisprudencials recentment coneguts fan convenient precisar amb el màxim rigor les facultats que una Entitat local hagi delegat en l’Ens supramunicipal.

ATÈS que davant les consideracions precedents, es creu procedent delegar les competències de gestió, liquidació, inspecció i recaptació de determinats ingressos de dret públic i alhora confirmar i ratificar la delegació de funcions aprovada per l'Ajuntament amb anterioritat a aquesta data, completant i concretant en allò que calgui els acords anteriors. No debades,  la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, a banda de disposar -en el seu article 116.1- que les administracions públiques catalanes, els organismes i les entitats públiques poden delegar les competències de llur titularitat a altres administracions o entitats en els termes que estableix la normativa sectorial aplicable, estableix en el seu article 8.4 que la delegació d'una competència pot reservar, a favor de l'òrgan delegant, les facultats de control i seguiment de l'exercici de la competència delegada, i es pot subjectar a condició, suspensiva o resolutòria, o a termini.

VIST l’informe del director de Serveis Econòmics i interventor accidental núm. 272/2017, de data 13 de juny de 2017

L’Ajuntament Ple ACORDA

PRIMER.- Delegar en la Diputació de Barcelona perquè mitjançant el seu Organisme de Gestió Tributària exerceixi, per compte d’aquesta Corporació, les competències de recaptació de la taxa que a continuació s'especifica:

 -    Taxa per l’ocupació temporal de domini públic, respecte dels epígrafs que tot seguit es detallen:

-   Barraques de fira, atraccions, casetes de venda i altres no recollits en cap tarifa.

 -   Altres ocupacions de la via pública, pel que fa als apartats relatius a:

 -        Sacs de runa

-        Tanques (m lineal), material/runa (m2), bastides (m2), contenidors (m2), sitges (m2), casetes d'obra (m2) i ocupació múltiple (m2)

 -   Ocupació via pública per comerços

-   Utilització equipament i materials a l'espai municipal El Mirador, pel que fa exclusivament a l'apartat relatiu als despatxos d'ús exclusiu

-   Autorització excepcional per ocupar el domini públic reservat a estacionament regulat de vehicles

Les facultats atribuïdes als conceptes abans esmentats són les que tot seguit es detallen:

-    Emissió de documents cobratoris en valors-rebut i notificacions individuals en les liquidacions per ingrés directe

-    Dictar la provisió de constrenyiment

-    Recaptació dels deutes, tant en període voluntari com executiu

-    Liquidació d'interessos de demora

-    Resolució dels expedients de devolució d'ingressos indeguts

-    Resolució dels recursos que s'interposin contra els actes anteriors

-    Qualsevol altre acte necessari per a l'efectivitat dels anteriors

SEGON.- Revocar la delegació efectuada per aquest Ajuntament a favor de la Diputació de Barcelona, respecte a la gestió i/o recaptació dels conceptes de taxes i preus públics que tot seguit es detallen:

-    Taxa per l’ocupació temporal de domini públic, respecte dels epígrafs que tot seguit es detallen:

-   Altres ocupacions de la via pública, pel que fa als apartats relatius a:

-        Reserva de la via pública per càrrega i descàrrega amb limitació horària a causa d'obres

-        Reserva de la via pública per càrrega i descàrrega amb limitació horària a causa d'obres i altres activitats

-        Ocupació de la via pública amb o sense interrupció total o parcial del trànsit per càrrega o descàrrega de materials i similars

-   Ocupació d'altres locals municipals

-   Ocupació del pavelló Dani Pedrosa

 -   Utilització del conreu d'hora i jardí de titularitat pública creats a Cal Botafoc

-   Ocupació via pública amb caixers automàtics per part d'entitats financeres i d'estalvis

-   Ocupació via pública amb caixers automàtics per part d'establiments de videoclub

-   Ocupació via pública per circs

-   Utilització equipament i materials a l'espai municipal El Mirador, amb l'excepció de l'apartat relatiu als despatxos d'ús exclusiu

-    Taxa per l'estacionament de vehicles de tracció mecànica a les vies públiques municipals

-    Taxa per expedició de documents administratius

-    Taxa pel servei de clavegueram

-    Taxa del cementiri municipal

-    Taxa pel subministrament d'aigua

-    Taxa per l’aprofitament dels serveis o activitats de la biblioteca Antoni Tort

-    Taxa per retirada de vehicles abandonats o estacionats defectuosament o abusivament a la via pública

-    Taxa pels serveis de salut publica, respecte a la prestació del servei de retirada i guarda d'animals domèstics abandonats

-    Preu públic per utilització d'instal·lacions esportives de titularitat municipal

-    Preu públic per la publicitat als mitjans municipals de comunicació

-    Preu públic per la prestació de serveis municipals de vigilància

-    Preu públic per la prestació de serveis socioculturals

La delegació d'aquests conceptes fou aprovada mitjançant acord del Ple de l'Ajuntament de Castellar del Vallès, de data 30 de juny de 2008, acceptada pel Ple de la Diputació de Barcelona en data 25 de setembre de 2008, i publicada al BOPB núm. 236 de data 1 d'octubre de 2008 i al DOGC núm. 5235 de 14 d'octubre de 2008.

TERCER.- Modificar les delegacions efectuades per aquest Ajuntament a favor de la Diputació de Barcelona, respecte a la gestió i recaptació de les taxes i preus públics que tot seguit es detallen:

-    Taxa per l’ocupació temporal de domini públic, respecte dels epígrafs que tot seguit es detallen:

-   Taules i cadires

-   Taules i cadires amb tendal

-   Banderoles, plafons i plafons de peu

-   Cessió de locals del centre de serveis

-    Taxa per obertura de sondatges o rases en terrenys d’us públic i qualsevol remoguda en la via pública del paviment o de les voreres

-    Taxa sobre serveis urbanístics

-    Taxa per la prestació dels serveis d'intervenció administrativa en l’activitat dels ciutadans i les empreses a través del sotmetiment previ a llicència, comunicació prèvia o declaració responsable, i pels controls posteriors a l’inici de les activitats

-    Taxa mercats

-    Preu públic per la prestació del servei d’atenció domiciliaria, pel que fa al servei de teleassistència

Les facultats atribuïdes als conceptes abans esmentats són les que tot seguit es detallen:

-    Emissió de documents cobratoris en valors-rebut i notificacions individuals en les liquidacions per ingrés directe

-    Dictar la provisió de constrenyiment

-    Recaptació dels deutes, tant en període voluntari com executiu

-    Liquidació d'interessos de demora

-    Resolució dels expedients de devolució d'ingressos indeguts

-    Resolució dels recursos que s'interposin contra els actes anteriors

-    Qualsevol altre acte necessari per a l'efectivitat dels anteriors

QUART.- Especificar que els acords municipals adoptats amb anterioritat i l'actual, relatius a la delegació en la Diputació de Barcelona a l'empara del que preveu l'article 7.1 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aprovat per Reial Decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, abasten les facultats de gestió, inspecció i recaptació dels tributs i altres ingressos de dret públic que a continuació s'enumeren:

I.- Impost sobre béns immobles

Les facultats atribuïdes són les que tot seguit es detallen:

-    Concessió i denegació d'exempcions i bonificacions

-    Realització de liquidacions per a determinar els deutes tributaris

-    Elaboració i emissió de padrons i documents cobratoris

-    Pràctica de notificacions col·lectives en valors-rebut i notificacions individuals en les liquidacions per ingrés directe

-    Dictar la provisió de constrenyiment

-    Recaptació dels deutes, tant en període voluntari com executiu

-    Liquidació d'interessos de demora

-    Resolució dels expedients de devolució d'ingressos indeguts

-    Resolució dels recursos que s'interposin contra els actes anteriors

-    Qualsevol altre acte necessari per a l'efectivitat dels anteriors

II.- Impost sobre activitats econòmiques

Les facultats atribuïdes són les que tot seguit es detallen:

-    Concessió i denegació d'exempcions i bonificacions

-    Realització de liquidacions per a determinar els deutes tributaris

-    Elaboració i emissió de padrons i documents cobratoris

-    Pràctica de notificacions col·lectives en valors-rebut i notificacions individuals en les liquidacions per ingrés directe

-    Revisió i comprovació de les declaracions presentades

-    Dictar la provisió de constrenyiment

-    Recaptació dels deutes, tant en període voluntari com executiu

-    Liquidació d'interessos de demora

-    Resolució dels expedients de devolució d'ingressos indeguts

-    Resolució dels recursos que s'interposin contra els actes anteriors

-    Realització de les funcions d'inspecció de l'Impost sobre activitats Econòmiques

-    Actuacions d'informació i assistència als contribuents

-    Tramitació i resolució d'expedients sancionadors resultants d'aquestes tasques

-    Qualsevol altre acte necessari per a l'efectivitat dels anteriors

III.- Impost sobre vehicles de tracció mecànica

Les facultats atribuïdes són les que tot seguit es detallen:

-    Concessió i denegació d'exempcions i bonificacions

-    Realització de liquidacions per a determinar els deutes tributaris

-    Elaboració i emissió de padrons i documents cobratoris

-    Pràctica de notificacions col·lectives en valors-rebut i notificacions individuals en les liquidacions per ingrés directe

-    Dictar la provisió de constrenyiment

-    Recaptació dels deutes, tant en període voluntari com executiu

-    Liquidació d'interessos de demora

-    Resolució dels expedients de devolució d'ingressos indeguts

-    Resolució dels recursos que s'interposin contra els actes anteriors

-    Qualsevol altre acte necessari per a l'efectivitat dels anteriors

IV.- Impost sobre increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana

Les facultats atribuïdes són les que tot seguit es detallen:

-    Concessió i denegació de beneficis fiscals

-    Revisió de les autoliquidacions presentades

-    Realització de liquidacions, provisionals, complementàries i definitives, per a determinar els deutes tributaris

-    Expedició de documents cobratoris

-    Pràctica de notificacions de les liquidacions

-    Recaptació dels deutes, en període voluntari i executiu

-    Dictar la provisió de constrenyiment, quan la recaptació voluntària s’hagi realitzat per l’ORGT

-    Liquidació d’interessos de demora i recàrrecs d’extemporaneïtat

-    Resolució dels expedients de devolució d’ingressos indeguts

-    Qualificació de les infraccions i imposició de sancions tributàries

-    Realització d’actuacions de comprovació i investigació en matèria tributària i pràctica de les liquidacions tributàries que en resultin

-    Resolució dels recursos que s’interposin contra els actes anteriors

-    Actuacions d’informació i assistència als contribuents

-    Qualsevol altre acte necessari per a l’efectivitat dels anteriors

V.- Impost sobre construccions, instal·lacions i obres

Les facultats atribuïdes són les que tot seguit es detallen:

-    Concessió i denegació de beneficis fiscals

-    Revisió de les autoliquidacions presentades

-    Realització de liquidacions, provisionals, complementàries i definitives, per a determinar els deutes tributaris

-    Expedició de documents cobratoris

-    Pràctica de notificacions de les liquidacions

-    Recaptació dels deutes, en període voluntari i executiu

-    Dictar la provisió de constrenyiment, quan la recaptació voluntària s’hagi realitzat per l’ORGT

-    Liquidació d’interessos de demora i recàrrecs d’extemporaneïtat

-    Resolució dels expedients de devolució d’ingressos indeguts

-    Qualificació de les infraccions i imposició de sancions tributàries

-    Realització d’actuacions de comprovació i investigació en matèria tributària i pràctica de les liquidacions tributàries que en resultin

-    Resolució dels recursos que s’interposin contra els actes anteriors

-    Actuacions d’informació i assistència als contribuents

-    Qualsevol altre acte necessari per a l’efectivitat dels anteriors

VI.- Contribucions especials

Les facultats atribuïdes són les que tot seguit es detallen:

-    Notificació de les liquidacions practicades per l'Ajuntament

-    Dictar la provisió de constrenyiment

-    Recaptació dels deutes, tant en període voluntari com executiu

-    Liquidació d'interessos de demora

-    Resolució dels expedients de devolució d'ingressos indeguts

-    Resolució dels recursos que s'interposin contra els actes anteriors

-    Qualsevol altre acte necessari per a l'efectivitat dels anteriors

VII.-Taxa per aprofitaments especials del domini públic, a favor d’empreses explotadores de serveis de subministraments d’interès general

Les facultats atribuïdes són les que tot seguit es detallen:

-    Concessió i denegació de beneficis fiscals

-    Revisió de les autoliquidacions presentades

-    Realització de liquidacions, provisionals, complementàries i definitives, per a determinar els deutes tributaris

-    Expedició de documents cobratoris

-    Pràctica de notificacions de les liquidacions

-    Recaptació dels deutes, en període voluntari i executiu

-    Dictar la provisió de constrenyiment, quan la recaptació voluntària s’hagi realitzat per l’ORGT

-    Liquidació d’interessos de demora i recàrrecs d’extemporaneïtat

-    Resolució dels expedients de devolució d’ingressos indeguts

-    Qualificació de les infraccions i imposició de sancions tributàries

-    Realització d’actuacions de comprovació i investigació en matèria tributària i pràctica de les liquidacions tributàries que en resultin

-    Resolució dels recursos que s’interposin contra els actes anteriors

-    Actuacions d’informació i assistència als contribuents

-    Qualsevol altre acte necessari per a l’efectivitat dels anteriors

VIII.- Taxes per la prestació del servei de gestió de residus municipals domèstics i comercials

Les facultats atribuïdes són les que tot seguit es detallen:

-    Concessió i denegació d'exempcions i bonificacions

-    Realització de liquidacions per a determinar els deutes tributaris

-    Elaboració i emissió de padrons i documents cobratoris

-    Pràctica de notificacions col·lectives en valors-rebut i notificacions individuals en les liquidacions per ingrés directe

-    Dictar la provisió de constrenyiment

-    Recaptació dels deutes, tant en període voluntari com executiu

-    Liquidació d'interessos de demora

-    Resolució dels expedients de devolució d'ingressos indeguts

-    Resolució dels recursos que s'interposin contra els actes anteriors

-    Qualsevol altre acte necessari per a l'efectivitat dels anteriors

IX.- Taxa per les entrades de vehicles a través de les voreres i reserves de via pública per a aparcaments exclusius, càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol mena

Les facultats atribuïdes són les que tot seguit es detallen:

-    Concessió i denegació d'exempcions i bonificacions

-    Realització de liquidacions per a determinar els deutes tributaris

-    Elaboració i emissió de padrons i documents cobratoris

-    Pràctica de notificacions col·lectives en valors-rebut i notificacions individuals en les liquidacions per ingrés directe

-    Dictar la provisió de constrenyiment

-    Recaptació dels deutes, tant en període voluntari com executiu

-    Liquidació d'interessos de demora

-    Resolució dels expedients de devolució d'ingressos indeguts

-    Resolució dels recursos que s'interposin contra els actes anteriors

-    Qualsevol altre acte necessari per a l'efectivitat dels anteriors

X.-Taxa per la prestació del servei de prevenció d'incendis forestals

Les facultats atribuïdes són les que tot seguit es detallen:

-    Realització de liquidacions per a determinar els deutes tributaris

-    Elaboració i emissió de padrons i documents cobratoris

-    Pràctica de notificacions col·lectives en valors-rebut i notificacions individuals en les liquidacions per ingrés directe

-    Dictar la provisió de constrenyiment

-    Recaptació dels deutes, tant en període voluntari com executiu

-    Liquidació d'interessos de demora

-    Resolució dels expedients de devolució d'ingressos indeguts

-    Resolució dels recursos que s'interposin contra els actes anteriors

-    Qualsevol altre acte necessari per a l'efectivitat dels anteriors

XI.- Les següents taxes:

-    Taxa per l’ocupació temporal de domini públic, respecte dels epígrafs que tot seguit es detallen:

     -   Taules i cadires

     -   Taules i cadires amb tendal

     -   Banderoles, plafons i plafons de peu

     -   Barraques de fira, atraccions, casetes de venda i altres no recollits en cap tarifa

     -   Altres ocupacions de la via pública, pel que fa als apartats relatius a:

-        Sacs de runa

-        Tanques (m lineal), material/runa bastides (m2), contenidors (m2), sitges (m2), casetes d'obra (m2) i ocupació múltiple (m2)

-   Cessió de locals del centre de serveis

-   Ocupació via pública per comerços

 -   Utilització equipament i materials a l'espai municipal El Mirador, pel que fa exclusivament a l'apartat relatiu als despatxos d'ús exclusiu

 -   Autorització excepcional per ocupar el domini públic reservat a estacionament regulat de vehicles

-    Taxa per obertura de sondatges o rases en terrenys d’us públic i qualsevol remoguda en la via pública del paviment o de les voreres

-    Taxa sobre serveis urbanístics

-    Taxa per la prestació dels serveis d'intervenció administrativa en l’activitat dels ciutadans i les empreses a través del sotmetiment previ a llicència, comunicació prèvia o declaració responsable, i pels controls posteriors a l’inici de les activitats

-    Taxa mercats

Les facultats atribuïdes són les que tot seguit es detallen:

-    Emissió de documents cobratoris en valors-rebut i notificacions individuals en les liquidacions per ingrés directe

-    Dictar la provisió de constrenyiment

-    Recaptació dels deutes, tant en període voluntari com executiu

-    Liquidació d'interessos de demora

-    Resolució dels expedients de devolució d'ingressos indeguts

-    Resolució dels recursos que s'interposin contra els actes anteriors

-    Qualsevol altre acte necessari per a l'efectivitat dels anteriors

XII.- Preu públic per la prestació del servei d’atenció domiciliaria,pel que fa al servei de teleassistència

Les facultats atribuïdes són les que tot seguit es detallen:

-    Emissió de documents cobratoris en valors-rebut i notificacions individuals en les liquidacions per ingrés directe

-    Dictar la provisió de constrenyiment

-    Recaptació dels deutes, tant en període voluntari com executiu

-    Liquidació d'interessos de demora

-    Resolució dels expedients de devolució d'ingressos indeguts

-    Resolució dels recursos que s'interposin contra els actes anteriors

-    Qualsevol altre acte necessari per a l'efectivitat dels anteriors

XIII.- Quotes d'urbanització

Les facultats atribuïdes són les que tot seguit es detallen:

-    Notificació de la provisió de constrenyiment dictada per l'Ajuntament

-    Recaptació dels deutes en període executiu

-    Liquidació d'interessos de demora

-    Resolució dels expedients de devolució d'ingressos indeguts

-    Resolució dels recursos que s'interposin contra els actes anteriors

-    Qualsevol altre acte necessari per a l'efectivitat dels anteriors

XIV.- Les facultats que la legislació urbanística atorga a aquesta Corporació, en via de constrenyiment, dels ingressos corresponents a les Entitats Urbanístiques col·laboradores (Juntes de compensació i entitats urbanístiques de conservació), un cop dictada la provisió de constrenyiment per part d'aquest Ajuntament

Les facultats atribuïdes són les que tot seguit es detallen:

-    Notificació de la provisió de constrenyiment

-    Recaptació dels deutes en període executiu

-    Liquidació d'interessos de demora

-    Resolució dels expedients de devolució d'ingressos indeguts

-    Resolució dels recursos que s'interposin contra els actes anteriors

-    Qualsevol altre acte necessari per a l'efectivitat dels anteriors

XV.- Concessions administratives

Les facultats atribuïdes són les que tot seguit es detallen:

-    Notificació de la provisió de constrenyiment dictada per l'Ajuntament

-    Recaptació dels deutes en període executiu

-    Liquidació d'interessos de demora

-    Resolució dels expedients de devolució d'ingressos indeguts

-    Resolució dels recursos que s'interposin contra els actes anteriors

-    Qualsevol altre acte necessari per a l'efectivitat dels anteriors

XVI.- Sancions diverses: administratives, urbanístiques i per incompliments dels reglaments municipals

Les facultats atribuïdes són les que tot seguit es detallen:

-    Notificació de la provisió de constrenyiment dictada per l'Ajuntament

-    Recaptació dels deutes en període executiu

-    Liquidació d'interessos de demora

-    Resolució dels expedients de devolució d'ingressos indeguts

-    Resolució dels recursos que s'interposin contra els actes anteriors

-    Qualsevol altre acte necessari per a l'efectivitat dels anteriors

XVII.- Execucions subsidiàries

Les facultats atribuïdes són les que tot seguit es detallen:

-    Notificació de la provisió de constrenyiment dictada per l'Ajuntament

-    Recaptació dels deutes en període executiu

-    Liquidació d'interessos de demora

-    Resolució dels expedients de devolució d'ingressos indeguts

-    Resolució dels recursos que s'interposin contra els actes anteriors

-    Qualsevol altre acte necessari per a l'efectivitat dels anteriors

XVIII.- Costes judicials derivades de procediments contenciosos administratius

Les facultats atribuïdes són les que tot seguit es detallen:

-    Notificació de la provisió de constrenyiment dictada per l'Ajuntament

-    Recaptació dels deutes en període executiu

-    Liquidació d'interessos de demora

-    Resolució dels expedients de devolució d'ingressos indeguts

-    Resolució dels recursos que s'interposin contra els actes anteriors

-    Qualsevol altre acte necessari per a l'efectivitat dels anteriors

XIX.- Altres ingressos de dret públic, tant tributaris com no tributaris

Les facultats atribuïdes són les que tot seguit es detallen:

-    Notificació de la provisió de constrenyiment dictada per l'Ajuntament

-    Recaptació dels deutes en període executiu

-    Liquidació d'interessos de demora

-    Resolució dels expedients de devolució d'ingressos indeguts

-    Resolució dels recursos que s'interposin contra els actes anteriors

-    Qualsevol altre acte necessari per a l'efectivitat dels anteriors

CINQUÈ.- L’Ajuntament es reserva la facultat de realitzar per si mateix i sense necessitat d’avocar de forma expressa la competència, les facultats d’aprovar determinades actuacions singulars de recaptació, concedir beneficis fiscals, realitzar liquidacions per a determinar els deutes tributaris o aprovar l’anul·lació, total o parcial, de les liquidacions, respecte d’alguns dels tributs o ingressos de dret públic la gestió dels quals ha estat delegada en la Diputació de Barcelona, quan circumstàncies organitzatives, tècniques, o de distribució competencial dels serveis municipals, ho facin convenient.

SISÈ.- Correspon a la Diputació de Barcelona, a través de l'Organisme de Gestió Tributària, en l'exercici de les funcions delegades de gestió, inspecció i recaptació dels tributs i altres ingressos de dret públic descrits en els apartats primer i quart d'aquest acord, establir els llocs i els mitjans de pagament d'acord amb la normativa que sigui d'aplicació, l'Ordenança general de gestió, liquidació, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic, la gestió dels quals ha estat delegada en la Diputació de Barcelona o es realitza mitjançant col·laboració interadministrativa, i la normativa interna de la Diputació de Barcelona reguladora de la prestació d'aquest servei.

SETÈ.- La delegació conferida de l’exercici de les competències descrites en aquest acord es regeix per les següents regles:

 Regla primera.- La delegació atorgada i les delegacions especificades en aquest acord tenen caràcter general i una duració de dos anys a comptar des de la data d’acceptació per part de la Diputació de Barcelona. 

Tanmateix, el temps de durada de la delegació s'entendrà prorrogat tàcitament per períodes consecutius d'un any, si cap de les dues parts no comunica la seva decisió de donar-la per finida amb una antelació mínima de sis mesos.

 Regla segona. L’exercici de les facultats delegades s’ajustarà als procediments, els tràmits i les mesures en general, relatives a la gestió tributària, que estableixen tant la Llei d’hisendes locals com la Llei general tributària i les seves normes de desplegament, així com a allò que s’estableix en l'Ordenança general de gestió, liquidació, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic, la gestió dels quals ha estat delegada en la Diputació de Barcelona o es realitza mitjançant col·laboració interadministrativa i en la normativa interna de la Diputació de Barcelona, reguladora de la prestació d'aquest servei.

En particular, pel que respecta a la recaptació, en període de pagament voluntari i en període executiu, s’aplicarà el Reglament general de recaptació i la normativa concordant.

 Regla tercera. Les facultats delegades seran exercides pels òrgans de la Diputació de Barcelona i del seu Organisme de Gestió Tributària, conforme el que disposen els Estatuts de l’Organisme de Gestió Tributària, el seu Reglament orgànic i l'Ordenança general de gestió, liquidació, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic, la gestió dels quals ha estat delegada en la Diputació de Barcelona o es realitza mitjançant col·laboració interadministrativa i en la normativa interna de la Diputació de Barcelona, reguladora de la prestació d'aquest servei.

Per la seva banda, l'Ajuntament podrà emanar instruccions tècniques de caràcter general i recavar, en qualsevol moment informació sobre la gestió.

 Regla quarta. L’Organisme de Gestió Tributària percebrà, com a compensació econòmica per les despeses que hagi d'atendre per portar a terme amb eficàcia la prestació del servei objecte de la delegació conferida, la taxa per la prestació de serveis i la realització d’activitats necessàries per a l’exercici de les funcions de gestió, liquidació, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic municipals, regulada en l’ordenança fiscal que estigui vigent en cada exercici.

 Regla cinquena. L’Ajuntament podrà sol·licitar bestretes ordinàries a compte de la recaptació dels impostos sobre béns immobles i sobre activitats econòmiques. L’atorgament d’aquestes bestretes, llur quantia i condicions es regeix pels criteris que estableixi la Junta de Govern de l’Organisme de Gestió Tributària.

En circumstàncies singulars, la presidència de l’ORGT podrà aprovar bestretes extraordinàries. En aquest supòsit, l’Ajuntament assumirà el cost financer que representi per a l’ORGT la disponibilitat de fons aliens.

 Regla sisena. L'aplicació comptable i les transferències de les quantitats recaptades per l’ORGT a l’ajuntament es regiran per les normes següents:

 1.  L’aplicació comptable, amb el detall de les quantitats recaptades per cada concepte d’ingrés, i la transferència de la recaptació la realitzarà l’ORGT a l’Ajuntament  de forma quinzenal.

2.  Els comunicats d’aplicació comptable detallaran les quantitats liquidades pels diversos conceptes, les anul·lacions de liquidacions i les devolucions d’ingressos indeguts aprovades en el període quinzenal anterior, amb les especificacions necessàries per poder registrar les operacions resultants en la forma imposada per la Instrucció de comptabilitat de les corporacions locals.

3.  L'Organisme de Gestió Tributària liquidarà i recaptarà, per delegació de l'Ajuntament, interessos de demora pel temps transcorregut des de la conclusió del període de pagament voluntari fins al moment en què tingui lloc el pagament del deute, al tipus d'interès establert a la normativa vigent.

4.  L’import de la bestreta ordinària a què es refereix la regla cinquena serà abonada conjuntament amb la primera transferència del mes pel concepte de recaptació.

5.  Pel que fa a la recaptació per l'Impost sobre activitats econòmiques, es transferirà a l’Ajuntament la part d'ingressos que corresponen a la quota tributària municipal, i la part corresponent al recàrrec provincial s'ingressarà directament al compte de la Diputació.

 Regla setena. La Diputació de Barcelona tindrà, genèricament, les facultats i les obligacions que corresponen, segons la normativa vigent en aquesta matèria, al titular de la recaptació, i les exercirà o bé complirà a través de llur Organisme de Gestió Tributària.

L'Organisme de Gestió Tributària rendirà els comptes a l’Ajuntament de la gestió recaptatòria en els terminis i segons les especificacions que conté el Reglament general de recaptació i llurs disposicions concordants.

 Regla vuitena. A més de les obligacions establertes en la legislació vigent per als òrgans recaptadors, l'Organisme de Gestió Tributària assumeix per l’acceptació voluntària de la delegació realitzada per l’Ajuntament, les obligacions següents:

 a.  Establir circuits de comunicació interadministrativa que puguin fer més efectiva la gestió de la recaptació executiva.

b.  Establir les vies d'informació continuada a l'Ajuntament, a fi que pugui tenir coneixement puntual i constant de l'estat de la recaptació.

c.  Oferir a través de la Seu electrònica els serveis d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.

d.  Mantenir les oficines obertes al públic un mínim de 5 hores diàries.

e.  Portar la comptabilitat dels valors que estiguin en el seu poder i rendir el compte anual,  justificat per la relació de deutors classificada per conceptes i exercicis, i tota l'altra documentació que resulta exigible per la normativa vigent en cada moment.

 Regla novena. La Diputació de Barcelona, a través del seu Organisme de Gestió Tributària, durant el temps de vigència de la delegació gaudirà dels drets següents:

 a.  Percepció de les quantitats establertes en la regla quarta.

b.  Percepció dels contribuents de les costes que origina el procediment de constrenyiment, degudament justificades.

c.  Percepció de l’Ajuntament de les costes que origina el procediment executiu, degudament justificades, en els supòsits de baixes acordades per l’Ajuntament.

d.  Dirigir la prestació del servei i nomenar al seu càrrec el personal que calgui per a la gestió del servei.

e.  Aconseguir l'auxili de l'autoritat en els casos previstos en el Reglament General de Recaptació i en les disposicions concordants.

f.   Utilitzar el local que habiliti l’ajuntament per a l’exercici de les competències delegades, sempre que no sigui necessari o convenient que l’ORGT disposi d’un local propi, de propietat o de lloguer i sens perjudici de la contraprestació que l’Organisme de Gestió Tributària pugui convenir amb l’ajuntament per la utilització de les dependències municipals.  

 Regla desena. L’Organisme de Gestió Tributària adoptarà les mesures necessàries per a donar compliment a la normativa específica en matèria fiscal i tributària, a la de protecció de dades de caràcter personal, a la normativa sobre arxius i documents i a les especificacions contingudes en l'Ordenança general de gestió, liquidació, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic, la gestió dels quals ha estat delegada en la Diputació de Barcelona o es realitza mitjançant col·laboració interadministrativa.

Pel que respecta a la normativa reguladora de l’administració electrònica i dels arxius i documents, l’Organisme de Gestió Tributària podrà procedir a la substitució de documents originals en suports físics per còpies electròniques de documents amb validesa d’originals i signats electrònicament. A més a més tots els documents generats per l’entitat local delegant i per l’ORGT, així com aquells presentats pels ciutadans, referits a l’exercici de la delegació -tant els de suport paper com els de suport electrònic i llurs copies- es podran destruir d’acord amb el que estableix la normativa d’arxius i documents, les taules d’avaluació i els acords de la Comissió Nacional d’Accés, Avaluació i Tria Documental (CNAATD).

 Regla onzena. L’Organisme de Gestió Tributària reuneix la consideració  “d’encarregat del tractament” respecte de les dades personals que l’administració delegant aporti, per tal de materialitzar la delegació efectuada,  i adoptarà les mesures tècniques i organitzatives adequades per a la protecció de totes les dades personals, tant de les aportades per l’administració delegant com de les que aportin  directament els contribuents. 

A tal efecte, l’Organisme de Gestió Tributària únicament tractarà les dades facilitades per l’administració delegant conforme a les instruccions que rebi d’aquesta; no aplicarà o utilitzarà aquestes dades amb una finalitat distinta a l’objecte de la delegació i no comunicarà les dades a terceres persones, ni tan sols per a la seva conservació -llevat que la Llei General Tributària o qualsevol altra norma amb rang de llei ho autoritzi-, o què l’Organisme hagi de contractar prestacions de caràcter material o tècnic que comportin el tractament de les dades amb una empresa o empreses alienes; en aquest darrer supòsit el contractista de l’ORGT també tindrà la consideració d’encarregat del tractament.

Als efectes contemplats en aquesta Regla onzena, l’Organisme de Gestió Tributària queda expressament facultat per l’ajuntament delegant per tal d’efectuar les peticions d’informació amb transcendència tributària i comunicació o cessió de dades que es deriven dels articles 93, 94 i 95 de la Llei general tributària, o qualsevol altra norma que contempli dites comunicacions o cessions.

Les dades que trameti l’administració delegant s’incorporaran als fitxers de dades personals que corresponen de l’Organisme de Gestió Tributària, els quals van ser creats i regulats pel decret de la presidència de la Diputació de Barcelona i del seu Organisme de Gestió tributària de data 14 de desembre de 2010, publicat en el BOPB de data 17 de gener de 2011 i què figuren inscrits en el Registre de protecció de dades de Catalunya de l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades.

Les mesures de seguretat d’aquest fitxer són de nivell mig, d’acord amb allò establert al R.D. 1720/2007, de 21 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei Orgànica de protecció de dades de caràcter personal.

 Regla dotzena. Són causes d'extinció de l’exercici de la delegació conferida, les següents:

 1.  El transcurs del termini de la vigència de la delegació o la no-pròrroga tàcita, d'acord amb allò que estableix la regla primera.

2.  L'acord mutu entre l'Ajuntament i la Diputació de Barcelona.

3.  L'incompliment de les regles de la delegació contingudes en l'acord.

4.  Qualssevol altra causa prevista per la normativa vigent.

VUITÈ.- Notificar aquest acord de delegació a la Diputació de Barcelona, als efectes que, per la seva part, es procedeixi a l'acceptació de la delegació conferida, de la delegació que és objecte de revocació, així com de les delegacions modificades i  especificades i un cop acceptades publiqui aquest acord de delegació, revocació, modificació i especificació, per a general coneixement, juntament amb l’acord d’acceptació de la delegació, de revocació, modificació i especificació, tant en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona com en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i, també, en la seu electrònica de l’Organisme de Gestió Tributària de la diputació de Barcelona.

Aquest acord requereix per la seva aprovacíó la majoria absoluta dels membres legals i fou aprovat de la forma següent.

VOTACIÓ: LA PROPOSTA FOU APROVADA PER MAJORIA ABSOLUTA, AMB EL SEGÜENT RESULTAT:

Vots a favor:     TRETZE T    (13) dels regidors Som de Castellar-PSC, i PDeCAT

Vots en contra:  CAP      

Abstencions :     VUIT         ( 8) dels regidors de ERC I Decidim Castellar 

Cercador










Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40