Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Acords municipals anteriors a 31 de desembre de 2017

La pàgina s'ha generat el 5/05/2024 08:33:52

05. Moció del grup municipal Decidim Castellar per eliminar la publicitat sexista a Castellar del Vallès.

Presentem aquesta moció arran d’una promoció publicitària sexista d’una discoteca situada al polígon industrial del Pla de la Bruguera de Castellar del Vallès. Aquesta publicitat perpetua models sexistes i estableix d’una forma clara allò entès com a «normalitat patriarcal».

L’objectiu d’aquesta proposta que presentem és col·laborar en la transformació del

paradigma sexista que domina la nostra societat. Es vol fomentar a Castellar del Vallès una societat més justa que promogui la construcció de relacions equitatives de gènere que es fonamentin en els drets humans i el respecte a la diversitat.

Per acabar amb aquestes pràctiques publicitàries cal anar més enllà de l’article 19 de l’ordenança que regula la instal·lació de publicitat en el municipi mitjançant tanques, cartells i qualsevol suport publicitari que s’exhibeixi a la via pública; cal denunciar i sancionar les empreses que exposen i reparteixen publicitat sexista a la vila.

S'entén com a publicitat sexista aquella que:

• Promou models que consoliden pautes tradicionalment fixades per cadascun dels gèneres.

• Fixa uns estàndards de bellesa femenina identificats amb l'èxit.

• Exerceix pressió sobre el cos femení mitjançant determinats tipus de productes. Anuncis

que limiten els objectius vitals de les dones a l’adequació d’uns determinats patrons estètics.

En aquest anuncis, les dones apareixen descontextualitzades i objectualitzades.

• Presenten el cos de les dones com un espai d’imperfeccions que cal corregir. Anuncis que presenten els cossos de les dones i els seus canvis deguts a l’edat com “problemes” que és necessari ocultar i/o corregir.

• Situen els personatges femenins en una posició d’inferioritat, subordinació i dependència.

• Anuncis que exclouen les dones de les decisions econòmiques de major rellevància.

Anuncis que continuen perpetuant els rols tradicionalment assignats a cada gènere.

• Allunya les dones dels espais professionals prestigiats socialment i, contràriament, els atribueix rols de neteja, cura i alimentació familiar.

• Nega els desitjos i voluntats de les dones i mostra, com una cosa natural, la seva

adequació als desitjos i voluntats de les altres persones.

• Representa el cos femení com objecte, com un valor afegit, als atributs d’un determinat producte com a reclam per atraure la mirada del potencial client.

En aquest sentit, el Grup Municipal Decidim Castellar, proposa al Ple de l’Ajuntament de Castellar del Vallès l’adopció dels  següents

ACORDS:

PRIMER.- L’Ajuntament de Castellar del Vallès pren el compromís d’eradicar la publicitat sexista a la Vila.

SEGON.- La regidoria d’Igualtat, insta les institucions supramunicipals a elaborar una ordenança març, aplicable als municipis, que permeti eradicar la publicitat  sexista de l’espai públic. Així mateix, cooperarà amb altres municipis en les propostes d’elaboració d’aquesta ordenança.

TERCER.- L’Ajuntament de Castellar del Vallès posarà en coneixement de l’organisme competent la mala praxi de les empreses que facin publicitat sexista a Castellar del Vallès.

QUART.- L’Ajuntament de Castellar del Vallès traslladarà aquests acords a l'Institut Català de les Dones, com a organisme competent del Govern de la Generalitat, i a la Diputació de Barcelona.

VOTACIÓ: FOU APROVADA PER UNANIMITAT

 

Cercador










Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40