Aquest tràmit us permet sol·licitar l'informe en matèria de prevenció d'incendis, que s'ha de demanar prèviament a la presentació de la sol·licitud per l’obertura d'una nova activitat de les activitats relacionades a l’annex I de la Llei 3/2010, de 18 de febrer, de Prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats i infraestructures i edificis.
A partir del 1 de març de 2024 la tramitació de les sol·licituds en materia de prevenció d’incendis està integrada a l’ecosistema de la Finestreta Unica Empresarial (FUE), de manera que el titular pot tramitar directament a la Direcció General de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments (DGPEIS) la sol·licitud de l’informe de prevenció, agilitzant d’aquesta manera la tramitació administrativa.
Aquesta nova via de sol·licitud és valida tant per activitats de l’annex 1 com per activitats esporàdiques o puntuals.
L’informe d’incendis és necessari quan l’Administració de la Generalitat hagi de realitzar el control preventiu amb la finalitat de determinar, a la vista dels projectes tècnics, que l’establiment, la infraestructura o l’edifici projectats compleixen les mesures de seguretat en cas d’incendi establertes per la normativa aplicable de les activitats.
Caldrà realitzar la intervenció prèvia abans de l’inici de l’activitat o de la construcció o modificació significativa de l’establiment, la infraestructura o l’edifici on es trobarà ubicada l’activitat.
Posteriorment a l’obtenció de l’informe favorable, caldrà realitzar l’acte de comprovació en matèria d’incendis i procedir a efectuar la comunicació prèvia corresponent
Per presentar aquesta sol·licitud electrònicament podeu accedir fent clic a “@ TRAMITAR”.
Cal tenir en compte que és necessari disposar d'un CERTIFICAT O IDENTIFICACIÓ DIGITAL admès. Podeu consultar quins certificats i identificacions són admesos a l'enllaç següent: Certificats digitals i signatures electròniques admeses.
@ TRAMITARPer qualsevol consulta pot adreçar-se a la Finestreta Única Empresarial.
Cal presentar el projecte tècnic (memòria i plànols) en format digital. Cal que tota la documentació tècnica disposi de signatura electrònica del tècnic/a competent o visat del col·legi professional o certificat d'actuació professional o similar. Cal que la signatura electrònica s'incrusti sense protegir el document per permetre realitzar mesures en els plànols. La signatura manuscrita escanejada no és valida.
Es recorda que cal justificar el compliment de la normativa d’aplicació de prevenció i seguretat en matèria d’incendis, de les instruccions tècniques complementàries publicades per la Direcció General de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments, de les normes tècniques d’àmbit estatal o europeu (normes UNE, UNE EN...) d'aplicació i de les guies tècniques que s'hagin utilitzat en la redacció de la documentació.
Els aspectes següents comportaran la no acceptació de la documentació:
No cal pagar cap taxa per a aquest tràmit
Si necessites ajuda en la tramitació electrònica, accedeix al Servei de suport en la Tramitació Electrònica.