Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Tràmits municipals

La pàgina s'ha generat el 7/12/2024 09:31:43

Sol·licitud subvenció per al foment de les noves activitats econòmiques o professionals per treballadors/res autònoms/mes o societats, any 2024

Àmbit | Economia i hisenda, Empresa, Ocupació

Sol·licitud de concessió de subvencions en el marc dels programes de lluita contra la desocupació, adreçades a persones usuaries del servei d’emprenedoria de l’Ajuntament de Castellar del Vallès que hagin estat assessorades per a la creació de la nova activitat econòmica i disposin d’un informe favorable d’acompliment del pla d’assessorament:

  • Persones que iniciïn una nova activitat econòmica com a treballadors/res autònoms/mes (empreses individuals)
  • Empreses de nova creació, de titularitat de societats mercantils (empreses societàries)

Podran obtenir la condició de beneficiàries de les subvencions les persones físiques o jurídiques que reuneixin els requisits següents:

  • Haver iniciat una nova activitat econòmica en l’any de la convocatòria amb el domicili fiscal i el centre principal de treball principal ubicats en el terme municipal de Castellar del Vallès.
  • En cas de treballadors/res autònoms/mes, no haver estat donat d’alta en el règim especial de treballadors autònoms (RETA) de la Seguretat Social en l’últim any anterior a la data d’alta.
  • En el cas de treballadors/res autònoms/mes, estar empadronat/ada en el municipi de Castellar del Vallès com a mínim tres mesos abans de l’alta fiscal.
  • Ser usuari/ària del servei d’emprenedoria de l’Ajuntament de Castellar del Vallès i haver estat assessorat per a la creació de la nova activitat econòmica i disposar d’un informe favorable d’acompliment del pla d’assessorament.
  • No tenir deutes de naturalesa tributària amb l’Ajuntament de Castellar del Vallès.
  • Estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i de Seguretat Social.
  • No trobar-se en cap dels supòsits que impedeixen tenir la consideració de beneficiari de conformitat amb l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Qui ho pot sol·licitar |

- Persones que iniciïn una nova activitat econòmica com a treballadors/res autònoms/mes (empreses individuals)

- Empreses de nova creació, de titularitat de societats mercantils (empreses societàries)

Les activitats econòmiques objecte de subvenció han d’haver-se iniciat a partir de l'1 de maig de 2023 i han de tenir com a mínim 6 mesos d’antiguitat continuada a la data de finalització de la convocatòria.

Quan es pot sol·licitar |

El termini per a presentar les sol·licituds de subvenció s'inicia el dia 8 de novembre de 2024 i finalitza el dia 22 de novembre de 2024, inclusivament

per Internet |

Per presentar aquesta sol·licitud electrònicament podeu accedir fent clic a “@ TRAMITAR”, omplir el formulari electrònic específic i adjuntar la documentació requerida.

Cal tenir en compte que és necessari disposar d'un CERTIFICAT O IDENTIFICACIÓ DIGITAL admès. Podeu consultar quins certificats i identificacions són admesos a l'enllaç següent: Certificats digitals i signatures electròniques admeses.

@ TRAMITAR
Presencial |

Per a revisió de documentació i consultes:

  • Enviant un correu a fue@castellarvalles.cat
Documentació |

Instància de sol·licitud específica correctament omplerta, aportant la documentació necessària:

  • Còpia del document identificatiu (document nacional d’identitat, targeta de residència o número d’identificació de persones estrangeres, o passaport) de la persona que signa la sol·licitud.
  • Còpia de la targeta del NIF, en el cas de persones jurídiques.
  • Còpia dels poders notarials per a actuar en representació de la societat, en el cas de persones jurídiques.
  • Còpia de l’escriptura de constitució de la societat i els seus estatuts, en el cas de persones jurídiques.
  • Còpia de la declaració censal d’alta en el cens d’empresaris, professionals i retenidors (models 036 o 037 de l’Agència Tributària) o del Document Únic Electrònic (DUE), en el seu cas, que acrediti l’inici de l’exercici d’una activitat econòmica en el municipi de Castellar del Vallès.
  • Còpia dels contractes de treball i/o els documents d’alta en el règim especial de treballadors autònoms (RETA) de la Seguretat Social dels/de les socis/cies no capitalistes, en el cas de persones jurídiques, que demostrin l’alta en aquest règim de la Seguretat Social en els últims sis mesos.
  • En el cas de treballadors/res autònoms/mes, còpia del document d’alta en el règim especial de treballadors autònoms (RETA) de la Seguretat Social.
  • En el cas de treballadors/res autònoms/mes, formulari normalitzat de declaració d’estar empadronat/ada a Castellar del Vallès des de com a mínim tres mesos abans de l’alta fiscal.
  • Certificats de l’Agència Tributària i de la Seguretat Social acreditatius d’estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social (en cas de no acceptar la seva consulta per part de l'Ajuntament).
  • Còpia de les factures que acrediten les despeses que es sol·licita a la subvenció així com els corresponents justificants de pagament. Han d’estar expedides l’any de la convocatòria i a nom de la persona sol·licitant. Els conceptes subvencionables es relacionen a l’apartat 5 de les bases específiques.
  • Certificat del compte bancari on es sol·licita transferir la subvenció.
  • En cas de traspàs, s’haurà de presentar una memòria on s’identifiqui els elements diferenciadors de l’activitat.
Període de resolució |

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució del procediment és de tres mesos. El termini es compta a partir de la presentació de la sol·licitud.

Les persones interessades podran entendre desestimada la seva sol·licitud d’ajut per silenci administratiu, si en el termini esmentat en el paràgraf anterior no reben la notificació de resolució del procediment.

En aquest procediment es substitueix la notificació individual per la publicació que es farà en el tauler d’anuncis de la corporació.

A tenir en compte |

La quantia màxima de la subvenció serà de 3.000,00 euros per a cada activitat econòmica.


Aquesta quantia màxima de la subvenció s’incrementarà fins a 3.500,00 euros en cas que les persones físiques compleixin alguna d’aquestes condicions, en la data d’inici de l’activitat:


a) Trobar-se en situació d’atur de llarga durada (més d’un any a l’atur).
b) Ser menor de 35 anys.
c) Ser major de 55 anys.


En cas de societats mercantils, els socis treballadors o treballadors autònoms que compleixin alguna de les condicions requerides, han de haver subscrit com a mínim el 25 per cent del capital social.


Aquesta quantia màxima s’ajustarà, en cada cas, a la quantia de les despeses que es justifiquin.


La concessió de les subvencions es farà per ordre de presentació de les sol·licituds en el Registre general de l'Ajuntament i fins que el crèdit pressupostari s'esgoti. Les sol·licituds que no s'hagin pogut atendre en l'any natural per no disponibilitat de crèdit pressupostar s'entendran desestimades. 


Aquesta tramitació compta amb el suport de la Diputació de Barcelona.


La presentació de la sol·licitud de subvenció implica l’autorització de la persona sol·licitant perquè l’ajuntament obtingui de forma directa un certificat de la Tresoreria municipal acreditatiu d’estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l’ajuntament i un informe favorable d’acompliment del pla d’assessorament dels serveis municipals de Promoció Econòmica. Així com a obtenir per mitjans telemàtics la certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l’Agència Tributària acreditativa que el sol·licitant es troba al corrent en el compliment de les seves obligacions davant d’aquests organismes. En cas contrari cal adjuntar-la a la present sol·licitud. També s’autoritza a l’ajuntament a consultar el padró municipal d’habitants per tal de confirmar que el sol·licitant està empadronat a Castellar del Vallès.

Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40