Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Tràmits municipals

La pàgina s'ha generat el 18/03/2026 18:05:02

Sol·licitud de subvencions a entitats en concurrència - any 2026

Àmbit | Participació

Tràmit pel qual qualsevol entitat sense afany de lucre pot sol·licitar subvencions en concurrència per a la realització d'activitats o actuacions a Castellar del Vallès, durant l'any en curs, en els àmbits de:

  • a) Drets socials
  • b) Salut
  • c) Gent Gran
  • d) Entorn Natural
  • e) Educació
  • f)  Joventut
  • g) Igualtat d’Oportunitats
  • h) Cultura
  • i) Esports (línia a: associacions esportives en general)
  • j) Esport (línia b: programa d’esport escolar)
  • k) Nova Ciutadania, Cooperació i Voluntariat (activitats de sensibilització)
Qui ho pot sol·licitar | Les associacions, els grups de persones i les fundacions, constituïdes legalment i inscrites en el Registre Municipal d’Entitats i Grups Estables de l’Ajuntament.
Quan es pot sol·licitar | Per a la convocatòria del 2026, les sol·licituds es podran presentar de l'11 de març al 10 d'abril ambdós inclosos.
per Internet |

Per tal de facilitar l'entrada d'informació per part de les entitats es disposa d'una aplicació de subvencions a entitats.

Per disposar d'un usuari i contrasenya per tal d'accedir-hi i introduir la informació i documents necessaris, caldrà realitzar una petició a través d'un senzill formulari web, indicant les dades de l'entitat, la persona que presentarà la sol·licitud i un correu electrònic.

Les entitats que volen presentar sol·licituds per a diferents àmbits caldrà que complimentin una petició per a cadascun dels àmbits.

La persona que presenti la sol·licitud haurà de ser el president o el secretari de l’entitat que consti al Registre municipal d'entitats ciutadanes. En el cas que sigui una altra persona, en el moment d’enviar el formulari web de sol·licitud, caldrà especificar-ho i adjuntar una autorització signada d’acord al model d'autorització.

Es pot accedir al formulari clicant aquí.

El formulari estarà actiu des de l'11 de març fins al 8 d'abil de 2026, però es recomana que es sol·liciti el més aviat possible.

Un cop es disposi de l'usuari i la contrasenya, caldrà accedir a l'aplicació de subvencions a entitats 2026 (ESSSEcast) i introduir-hi tota la informació. La informació introduïda s'anirà guardant i es podrà accedir a l'aplicació tants cops com es desitgi.

Un cop introduïda tota la informació i documentació requerida a l’aplicació web ESSSEcast, aquesta es guardarà i l'aplicació generarà un document de sol·licitud que caldrà presentar al Registre General de l'Ajuntament de forma electrònica a través d'un formulari específic que es troba a la mateixa aplicació.

Important: La sol·licitud de subvenció no es considerarà presentada fins que es presenti per registre electrònic, amb el document generat per l’aplicació ESSSEcast.

Cal tenir en compte que per realitzar la presentació al Registre General de l'Ajuntament de forma electrònica, és necessari disposar d'un CERTIFICAT O IDENTIFICACIÓ DIGITAL admès. Podeu consultar quins certificats i identificacions són admesos a l'enllaç següent: Certificats digitals i signatures electròniques admeses.

Documentació |

Documents que caldrà aportar a l'aplicació específica, en format PDF:

  • Targeta del NIF de l’associació (només si sou una associació).
  • Contracte d’assegurança de responsabilitat civil.
  • Rebut d’haver pagat l’assegurança de responsabilitat civil.
  • Document acreditatiu d’estar federada a la Federació esportiva corresponent (només en cas d'associacions esportives).
Període de resolució |

9 mesos

A tenir en compte |

Important


En el cas d’associacions o fundacions serà un requisit indispensable que l'entitat estigui inscrita al Registre d'entitats de Catalunya.


En aquest procediment es substitueix la notificació individual per la publicació que es farà en el tauler d’anuncis de la corporació.


Consultes o dubtes


Les consultes i dubtes que puguin apareixer en relació a la tramitació de la present sol·licitud de subvencions, es poden formular a l'adreça electrònica: subvencionsentitats@castellarvalles.cat


Presentació de documentació complementaria


En cas que s'hagi de presentar documentació complementària, tant si és per iniciativa pròpia com a conseqüència d’un requeriment, cal fer-ho mitjançant el formulari electrònic de presentació de documentació complementària d'expedients ja iniciats.


Justificació


Per l'any 2026, la justificació de les despeses de les actuacions/activitats subvencionades, s'hauran de realitzar a través de l'aplicació de subvencions a entitats. S'informarà a les entitats que hagin obtingut subvenció la forma d'accedir-hi.


El termini de presentació d’aquesta documentació justificativa és fins al 31 de gener de 2027 inclòs.


 

Cost |

Gratuït

Informació legal | Reglament regulador de l'activitat de foment i bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Castellar del Vallès i dels seus organismes autònoms.

Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40