Acceptar

Ús de galetes

Aquest lloc utilitza galetes de tercers per poder millorar els nostres serveis a partir de l'anàlisi de la teva navegació. Si continues navegant sense canviar la teva configuració considerarem que acceptes la seva utilització.

Més informació sobre l'ús de les galetes

Desplegar menú

Ajuntament de Castellar del Vallès

Saltar al contingut
 

Tràmits municipals

La pàgina s'ha generat el 27/03/2025 03:13:38

1-LU.EO - Llicència urbanística per a l'execució d'obres i canvis d'ús a residencial

Àmbit | Urbanisme

La llicència urbanística és un acte administratiu d’autorització que habilita la persona interessada per dur a terme els actes que s’hi especifiquen. El seu objecte és que l’Ajuntament comprovi l’adequació d’aquests actes a la normativa aplicable prèviament a la seva execució material i si la legislació sectorial ho preveu expressament, a través de la llicència urbanística també es comprova la seva adequació als requisits que s’hi estableixen.

És el títol administratiu que habilita a les persones interessades per dur a terme les obres que, d’acord amb la legislació sobre ordenació de l’edificació requereixen l’elaboració d’un projecte tècnic, que són els següents

Estan subjectes a la presentació d’aquest tipus de Llicència urbanística les actuacions que es detallen a l'Annex III de l’Ordenança Reguladora dels Procediments d’Intervenció Municipal en l’edificació i l’ús del sòl i del subsòl (ORPIME)

Pot consultat la llista complerta accedint a la relació d'actuacions subjectes a aquesta tramitació.

Qui ho pot sol·licitar | La persona interessada o el seu representant degudament acreditat/da.
Quan es pot sol·licitar | En qualsevol moment.
per Internet |

Per presentar aquesta sol·licitud electrònicament podeu accedir fent clic a “@ TRAMITAR”, omplir el formulari electrònic específic i adjuntar el formulari de llicència urbanística correctament omplert i la documentació requerida.

IMPORTANT: Les dades del sol·licitant i del representant (en cas d'haver-ne) han de ser els mateixos tant en el formulari de llicència urbanística com en el formulari electrònic. 

Cal tenir en compte que és necessari disposar d'un CERTIFICAT O IDENTIFICACIÓ DIGITAL admès. Podeu consultar quins certificats i identificacions són admesos a l'enllaç següent:  Certificats digitals i signatures electròniques admeses.

@ TRAMITAR
Presencial |
  • Per a revisió de documentació i consultes: Regidoria d'Urbanisme.
  • Per demanar reunió amb el/la tècnic/a de llicències d'obres, pot demanar cita prèvia clicant aquí.
  • Per a presentació de documentació: Servei d'Atenció Ciutadana, pot demanat cita prèvia clicant aquí.
Documentació |

Formulari de llicència urbanística correctament omplert, ajuntant la documentació detallada en l’Ordenança Reguladora dels Procediments d’Intervenció Municipal en l’edificació i l’ús del sòl i del subsòl (ORPIME)

Període de resolució |

Amb caràcter general, el període màxim, és de dos mesos quan les obres requereixen projecte i d’un mes quan les obres no requereixen projecte.

A tenir en compte |

En cas d'haver de presentar documentació complementària de forma electrònica, cal presentar-la a través del formulari electrònic de presentació de documentació complementària.

Cost |

Taxa fixada segons l'Ordenança Fiscal núm. A5 - Taxa sobre serveis urbanístics.

Impost fixat segons l'Ordenança Fiscal núm. 5 - Impost sobre construccions, instal·lacions i obres.

Un cop atorgada la llicència urbanística, rebrà una notificació, per part de l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona, que li permetrà fer efectiu el pagament de la taxa i l’impost (ICIO) a través de qualsevol de les entitats col·laboradores amb aquest Organisme.

 

Peu de pàgina

Ajuntament de Castellar del Vallès · Passeig Tolrà, 1 | 08211 Castellar del Vallès | Tel. 93 714 40 40