Servei d'Atenció Ciutadana (SAC)
Descripció del Servei
El Servei d’Atenció Ciutadana (SAC) ofereix tota la informació disponible sobre l'administració municipal i sobre Castellar del Vallès. Està format per un equip de treball polivalent i format específicament en atenció al públic. Té la finalitat de facilitar les peticions d’informació i tramitar de forma integrada la majoria de les gestions de l'Ajuntament.
El SAC dona informació, ajuda i orientació a la ciutadania i empreses que requereixin realitzar tràmits o altres actuacions i els seus objectius són:
- Oferir informació actualitzada i facilitar una tramitació àgil a la ciutadania
- Atendre les queixes, consultes i propostes de la ciutadania amb agilitat i de forma personalitzada
- Oferir un espai d'atenció confortable, proper i accessible
El SAC es desplega en les següents modalitats de servei:
- Atenció presencial i telefònica
- Informació general i assessorament municipal
- Tràmits municipals
- Oficina d'assistència en matèria de registres
- Padró i estadístiques municipals
- Registre d'entrades i sortides
- Queixes, consultes i suggeriments
- Notificació administrativa
Dirigit a |
Ciutadania en general
Forma de gestió |
DirectaCanals per accedir al servei
Drets i deures |
D'acord a l'establert a la Carta de Serveis, teniu dret a:
- Escollir mesures o recursos i a participar en la presa de decisions.
- Ser atès/a per una persona amb un nivell de professionalitat adequat.
- Conèixer en tot moment l’estat de tramitació de les seves sol·licituds. Conèixer la identitat del personal municipal responsable de l’atenció i de la tramitació de les seves peticions.
- Ser tractat/da amb respecte i a ser atès amb agilitat, obtenint informacions entenedores i complertes.
- Presentar en qualsevol moment suggeriments de millora i/o queixes dels serveis municipals oferts per l'Ajuntament a través de qualsevol canal (presencial, telefònic, en línia).
- Tenir garantida la confidencialitat de les dades lliurades segons la normativa de protecció de dades i amb absolut respecte a la seva intimitat.
- No haver de presentar documents que ja es troben en poder de l'Ajuntament o d'altres administracions que hagin de ser emesos pels serveis municipals, mitjançant la seva autorització de consulta als serveis de Via Oberta.
- Accedir a tots els serveis municipals en les mateixes condicions.
- Ser consultat/da periòdicament sobre la seva percepció de la qualitat dels serveis d'atenció ciutadana.
Heu de complir amb el deure de:
- Fer un ús correcte de les instal·lacions i serveis.
- Respectar els horaris del servei i els horaris o terminis fixats per als tràmits i convocatòries.
- Respectar la dignitat personal i professional del personal municipal. Respectar l’ordre d’atenció.
- Facilitar dades veraces, així com comunicar la modificació de dades personals que puguin afectar a la prestació d'un servei o les relatives a un procediment.
- Assegurar-se de llegir i comprendre allò que signa.
- Fer efectives les taxes o preus públics que prevegi la normativa.
Preu |
GratuïtCompromisos de qualitat
Els establerts a la Carta de Serveis del Servei d'Atenció Ciutadana aprovada pel Ple de 28 de setembre de 2021.
Data d'actualització |
27/02/2023Normativa reguladora |
Els establerts a la Carta de Serveis del Servei d'Atenció Ciutadana aprovada pel Ple de 28 de setembre de 2021.